Рекламна цензура

Фикосота синтез

Рекламна цензура

НСС намери рекламата на "Булка чеиз" за неетична

7059 прочитания

Фикосота синтез

© Фикосота синтез


Рекламният клип на хранителен продукт "Булка чеиз" ще бъде спрян от ефир, реши Националният съвет по саморегулация, след като индустрията и медиите дълго време дъвкаха темата за естетическо-нравствените устои на обществото и функцията на рекламата, възмутени от посланията на клипа. "Фикосота синтез" се опита да се защити чрез целевата група на продукта, за която музиката, облеклото и поведението от рекламата са присъщи.

В мотивите за решението си НСС се позовава на "прекалената еротика" на клипа, "прекалена податливост на сексуалността чрез изобразяване на насърчаване и готовност за секс" и "нарушаване на добрите нрави". Разбира се, има граница, която рекламите не бива да минават, и тя може да бъде очертана сравнително ясно. Не е редно търговската комуникация да лъже, да обижда и като цяло да нарушава правата на другите.  Клипът на "Булка чеиз" обаче не прекрачва тази граница. Най-сериозното обвинение към него може да е, че експлоатира тренд, който на мнозина не се харесва - посредствеността и първосигналните плоски отношения между хората. Рекламата може и да е пошла, може и да не се харесва на много хора, но не нарушава никакви чужди права. Тя може и да дразни, но ако забраним всичко, което дразни всеки, агенциите ще могат да работят само с един цвят - сиво.

Конкретният случай няма да нанесе щети на никого - шумът покрай забраната дори помогна на продукта. Съветът по саморегулация обаче не бива да води походи срещу посредствеността, защото не му е работа, а и те, уви, са обречени на провал.

Рекламният клип на хранителен продукт "Булка чеиз" ще бъде спрян от ефир, реши Националният съвет по саморегулация, след като индустрията и медиите дълго време дъвкаха темата за естетическо-нравствените устои на обществото и функцията на рекламата, възмутени от посланията на клипа. "Фикосота синтез" се опита да се защити чрез целевата група на продукта, за която музиката, облеклото и поведението от рекламата са присъщи.

В мотивите за решението си НСС се позовава на "прекалената еротика" на клипа, "прекалена податливост на сексуалността чрез изобразяване на насърчаване и готовност за секс" и "нарушаване на добрите нрави". Разбира се, има граница, която рекламите не бива да минават, и тя може да бъде очертана сравнително ясно. Не е редно търговската комуникация да лъже, да обижда и като цяло да нарушава правата на другите.  Клипът на "Булка чеиз" обаче не прекрачва тази граница. Най-сериозното обвинение към него може да е, че експлоатира тренд, който на мнозина не се харесва - посредствеността и първосигналните плоски отношения между хората. Рекламата може и да е пошла, може и да не се харесва на много хора, но не нарушава никакви чужди права. Тя може и да дразни, но ако забраним всичко, което дразни всеки, агенциите ще могат да работят само с един цвят - сиво.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


32 коментара
  • 1
    nshopov avatar :-|
    Kobra

    Освен че рекламира фалшиво сирене, не виждам какъв е друг проблем с рекламата :) Даже е доста по-добре от останалия рекламен бълвоч дето се лее щедро от екрана!

  • 2
    sparti avatar :-|
    sparti

    Добре, че има такива реклами, та този национален съвет да покаже, че не е умрял.

  • 3
    kilmer avatar :-|
    kilmer

    Браво! Крайно време е на простащината да започне да се слага край!!!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 4
    nikolaiski avatar :-|
    Николай Узунов

    Рекламата е мега селска и откровено просташка.Мислих, че цицорести девойки със съмнително произношение и простовати младежи вече не са на мода, ама май съм се объркал.Даже чалгарите се култивираха и позагърбиха тоя стил.

  • 5
    bz avatar :-|
    bz

    "Рекламата може и да е пошла, може и да не се харесва на много хора, но не нарушава никакви чужди права."
    Ама вярно ли ?!?
    Казвате всеки пошъл малоумен тиквеник наричащ себе си рекламист има права да развращава децата ми по 10 пъти на през телевизора и НСС няма право да му се бърка ?!?
    Капитал счупихте тъпомера с тази статия.

  • 6
    vtg2 avatar :-P
    vtg2


    До коментар [#3] от "kilmer":


    До коментар [#4] от "Николай Узунов":

    Какво и е на тази хубава,здрава жена? Какво не и харесвате? Явно това грозде е хем високо,хем кисело за Вас. Ако Вие харесвате тапицирани кокали,самоходни тояги и попски "ръкави"проблемът Ви е сериозен. За такива моми се иска можене.Имате ли го? Една китайска мъдрост гласи: Ако срещнеш хубава жена и не я пожелаеш значи си мъртъв.

  • 7
    johnnie1160 avatar :-P
    Johnnie

    "прекалена податливост на сексуалността чрез изобразяване на насърчаване и готовност за секс" - това все едно е извадено от ирански вестник :)
    жестоко!!!

  • 8
    kiki2000 avatar :-|
    kiki2000

    Като оставим настрана простащината, която струи от рекламата на талази,според мен не само рекламата, но и опаковката на самия продукт трябва да бъде променена. Изразът "Долу холестерола!" определено е подвеждащ като създава илюзията за нещо уж здравословно. А рекламата наистина е вдигнала доста консумацията на т.нар. "деликатес", щом в кварталното ни магазинче, което от 10 г. предлага само два едни и същи вида сирене, вече предлага и "Булка чеиз" :)

  • 9
    niko777 avatar :-|
    niko777

    "Фикосота синтез" , като не успяха във високия сегмент, брутално разцепиха в ментетата. С което според мене се изсраха и на имиджа на "Тертер", защото потребителите вече избягват производители, които имат и двата типа продукти. Просто остава едно кофти чувство :)

  • 10
    tt avatar :-P
    TT

    Каква е тая тъпа, платена статия?! Рекламата е отвратителна, спряна е. Постигнат още по-голям ефект, което вероятно са целяли и създателите й. Достатъчно :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал