С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 4 фев 2013, 20:00, 2774 прочитания

По един за всички

Кандидатите за транспортните концесии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Един. Това е вече класическия брой участници в процедурите за концесии. За три пристанища вече се явиха по един кандидат, а само в понеделник други два обекта привлякоха абсолютно същия интерес. Причините сигурно са комплексни - кризата, слабият интерес към България, бързината на процедурите, спестяването от реклама пред чужди инвеститори.

Липсата на състезателно начало след всяка следваща процедура на транспортното министерство обаче вече много ясно се очертава като тенденция, като последният пример не е за малки обекти като тези в Никопол или Тутракан, а за контейнерния терминал в Бургас.


При процедурата за обекта министерството не демонстрира желание да прави голям конкурс. Така срокът от обявяването на концесията в Държавен вестник до подаването на офертите се оказа по-къс в сравнение с този, даден за дунавски пристанища. Ведомството неведнъж е удължавало и времето, когато няма кандидати. В случая с Бургас обаче подобно искане от страна на някой с интерес е било отхвърлено. А грешка от миналото е, че пристанището се предлагаше на части, а не като цяло - което прави по-възможно намирането на голям чужд инвеститор.

До месеци се очакват да започнат концесиите на два от най-големите транспортни обекти - на летище София и пристанище Варна. И към двете вече публично беше заявяван интерес и от чужди инвеститори с опит. Затова поне в бъдеще състезанието трябва да е по-качествено. Иначе в учебниците по история ще има глава "Концесия за един".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

И не забравяйте да пуснете водата 1 И не забравяйте да пуснете водата

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

17 яну 2020, 1207 прочитания

Живият език - между бляна и историята 6 Живият език - между бляна и историята

Една от особеностите на славянската езикова група е, че няма случай два народа да говорят един и същ език или поне това да е официално признато

17 яну 2020, 1773 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 3308 прочитания

17 яну 2020, 2804 прочитания

17 яну 2020, 2077 прочитания

17 яну 2020, 2019 прочитания

17 яну 2020, 1910 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Пациентът винаги губи

Хаосът в здравната каса

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10