1378 ученици имат по две двойки на матурите след XII клас. 5405 са отличници. 70 процента от седмокласниците не могат да решат линейно неравенство. Американският колеж отново е на първо място, най-зле се представят учениците в Разград и Шумен. Изненада са двойките по география, но пък успехът по философия се качва. Резултатите от тазгодишните изпити, които образователното министерство представи тази седмица (виж стр. 3), бяха просто суха статистика. Пропуските в образованието бяха замаскирани с цветни графики. Постиженията на учениците и техните учители - изредени с цифри. Сред сравненията колко точно ученици са се явили на изпитите и по-нисък ли е делът на двойките експертите пропуснаха най-важните въпроси - защо резултатите са такива и какво следва оттук нататък.
Как например ще се задържат в училище тези над една четвърт ученици, които не успяха да минат изпитите след IV клас? Кой ще обърне внимание на близо половината от седмокласниците, които не се справиха с изпитите по български език и математика и няма да могат да кандидатстват в гимназия? Защо професионалните училища отново са на дъното на класацията и как ще подобрят качеството на обучението си? Ако тези въпроси скоро не получат отговор, след една година министерството в най-добрия случай ще показва същите цветни графики.
Големият проблем освен това не е, че учениците не знаят къде да сложат пълен член и как да решат задача за движение. А че значителна част от тях не могат да взимат самостоятелни решения, да се аргументират и да мислят логично. Не могат да разберат смисъла на прочетен текст, да изразят мнението си и да общуват. Не защото нямат капацитета да го направят. А защото никой не им е помогнал да го развият. Или пък защото живеят в социална и семейна среда, която, вместо да ги дърпа напред, ги тегли още повече към дъното. Все неща, които в статистиката на министерството ги нямаше.
АКЦЕНТ: Големият проблем не е, че учениците не знаят къде да сложат пълен член, а че не могат да взимат самостоятелни решения, да се аргументират и да мислят логично.
1378 ученици имат по две двойки на матурите след XII клас. 5405 са отличници. 70 процента от седмокласниците не могат да решат линейно неравенство. Американският колеж отново е на първо място, най-зле се представят учениците в Разград и Шумен. Изненада са двойките по география, но пък успехът по философия се качва. Резултатите от тазгодишните изпити, които образователното министерство представи тази седмица (виж стр. 3), бяха просто суха статистика. Пропуските в образованието бяха замаскирани с цветни графики. Постиженията на учениците и техните учители - изредени с цифри. Сред сравненията колко точно ученици са се явили на изпитите и по-нисък ли е делът на двойките експертите пропуснаха най-важните въпроси - защо резултатите са такива и какво следва оттук нататък.
Как например ще се задържат в училище тези над една четвърт ученици, които не успяха да минат изпитите след IV клас? Кой ще обърне внимание на близо половината от седмокласниците, които не се справиха с изпитите по български език и математика и няма да могат да кандидатстват в гимназия? Защо професионалните училища отново са на дъното на класацията и как ще подобрят качеството на обучението си? Ако тези въпроси скоро не получат отговор, след една година министерството в най-добрия случай ще показва същите цветни графики.
4 коментара
децата успяват въпреки системата !!! браво !!!
"Американският колеж отново е на първо място, най-зле се представят учениците в Разград и Шумен."
където има пазарна икономика, и образованието се радва на високи успехи. където има азиатщина и сериозно влияние на турско-руските комунисти, то образованието създава само манипулирани гласоподаватели, които знаят само как да гласуват за БКП или ДПС и са профанизирана маса...
нека някой да прегледа районите с най-висока концентрация на гласоподаватели на БКП и ДПС и да измери (математически е напълно възможно) следните данни:
1. заплати, спестявания и платени данъци
2. висше образование в сферата на инженерните и математическите науки, или икономическите науки
3. коефициент на интелигентност
4. творчески заложби, артистичност, нестандартно мислене
мога да се обзаложа, че ще откриете как в тези райони се култивира и се възпитава подчинение на жените, подчинение на тъпанарите, подчинение на гласоподавателите и постоянни заплахи, че ги чака империализъм, смяна на имената, възродителни процеси, робство на западните корпорации и т.н.
мога да се обзаложа, че като цяло в тези райони живеят хора бедни, хора без надежда и перспективи, хора, които постоянно си търсят и намират работа с връзки, хора с нисък коефициент на интелигентност...
До коментар [#3] от "Rage Against":
Пазарна икономика никога и никъде не е имало. Нещата са по-сложни.