PR шльокавица

Мерките на кабинета

Хилядите по улицата шести пореден ден по-скоро показват, че стратегията с разсейващи позитивни съобщения не работи
Хилядите по улицата шести пореден ден по-скоро показват, че стратегията с разсейващи позитивни съобщения не работи    ©  Stoyan Nenov
Хилядите по улицата шести пореден ден по-скоро показват, че стратегията с разсейващи позитивни съобщения не работи
Хилядите по улицата шести пореден ден по-скоро показват, че стратегията с разсейващи позитивни съобщения не работи    ©  Stoyan Nenov

Много често компании или политици се опитват да замажат очите на хората с псевдодействия, за да излязат чисти от дадена кризисна ситуация. Специалистите шеговито наричат тези дейности "PR шльокавица". Нещо подобно в момента прави и правителството в опит да усмири улицата.

Само за няколко дни неговият пресцентър избълва десетки прессъобщения - за срещи на премиера Орешарски с мними представители на протестиращите, обещание да се форсира изваждането на държавни пари от Корпоративна търговска банка, специален имейл, на който всички заинтересувани да изпращат предложения за по-добра бизнес среда и социалното положение на българите.

Последният пример в тази посока е пакет от стабилизационни и неотложни мерки на кабинета, които Орешарски предложи за одобрение и от парламента. Въпреки че чисто юридически това не се налага.

По принцип няма лошо изпълнителната власт да иска подкрепа от парламента – все пак тя се отчита пред него. В случая обаче пакетът се състои от вече отдавна известни мерки – надълго и нашироко изкомуникирани през медиите. Много от тях изискват допълнителни бюджетни средства и могат да бъдат сложени под един знаменател – популистки.

В допълнение, днес правителственият пресцентър съобщи, че министрите са гласували и мерки за стабилизиране и развитие на затъналия държавен оръжеен завод ВМЗ - Сопот. Какво точно включва стратегията обаче така и не стана ясно, защото се оказа тайна. Но пък явно целта е да се излъчи послание в стил "мислим за хората там". Нищо, че най-вероятно планът е в стил хвърляме парите на данъкоплатците в поредната бездънна яма.

Впрочем всички активности на кабинета напоследък са опит за разпръскване на положителни сигнали. Но неуспешен, защото хилядите по улицата шести пореден ден по-скоро показват, че стратегията не работи. Те са разгневени от много по-важни теми, като например скъсването на връзките на политиците с олигархията. А получаването на позитивния спам изглежда като текст, ама почти неразбираем, zashtoto e napisan po tozi nachin.

Още от Капитал

КапиталНО

КапиталНО

За магистралите и хората

За магистралите и хората