Нужен е публичен регистър

Парите за медии по европейски програми

Разпределението на държавните пари в медиите е процес, който обществото би трябвало да следи с особено внимание. В условията на непрекъснато свиващ се рекламен пазар средствата за комуникация на европрограмите стават все по-голям фактор на него, а с това расте и изкушението с тях да се купува и влияние наред с програмно време. Единственият начин рискът от корупция да се минимизира е повече публичност.

През годините "Капитал" неколкократно е искал справки от министерствата за сумите, които се отклоняват към медии по оперативните програми. Едва тази седмица те станаха обществено достояние, за което Министерският съвет заслужава палци горе. Но публикуването на данните за директно договорените (без обществени поръчки) средства с електронните медии е само А-то в процеса на осветляване. Все още не са публични парите, които медиите получават по европейските проекти през PR и рекламни агенции.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове