С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 19 юли 2013, 13:44, 2097 прочитания

Нужна е абсолютна изрядност на данните

Проблемът с рейтингите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През миналата година целият рекламен пазар в България е бил 710 млн. лева като нетна сума. Седемдесет процента от всички тези средства са били насочени към телевизионните канали. Компаниите предпочитат този канал за комуникация на своите продукти и услуги, защото чрез него достигат до най-широка публика.

Базата, на която те планират рекламните си инвестиции, са рейтингите на тв каналите. Те казват кои предавания са най-предпочитани от зрителите и обикновено тъкмо там компаниите избират да позиционират рекламите си. Това е решение, което струва милиони левове. Представете си стреса за един бизнес, ако установи, че е вложил парите си на грешното място. Че всъщност не са стотици хиляди тези, до които е достигнало неговото рекламно послание. 


В подобна ситуация се намира рекламният пазар в момента. Двете пийпълметрични агенции на пазара - GARB и Mediaresearch, подават различни данни за зрителския интерес. В резултат сред играчите в сектора плъзват съмнения, че има тенденциозност в представянето на резултатите на един от телевизионните канали - TV7. Тоест, че има завишаване на рейтингите в негова полза (виж текста на стр. 40 - 42).

Това е сериозен въпрос, който изисква също толкова сериозен анализ. Но фактът, че рекламните играчи не знаят на кого да вярват, е достатъчно притеснителен. В такава среда инвестициите се планират много трудно. А съмненията нарушават честната конкуренция между телевизиите за рекламните бюджети. За да се възстанови доверието между всички по веригата - пийпълметрични агенции, телевизии, рекламодатели и рекламни агенции - е нужен консенсус върху правилата, по които се работи, и абсолютна безкомпромисност към прозрачността на данните. Крайно време е за проблема да се говори открито, а не с недомлъвки и off the record. Защото загубата на доверие се измерва в милиони левове.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Оценка на апокалиптичната визия на Макрон 2 Оценка на апокалиптичната визия на Макрон

Европа е "на ръба на пропаст", твърди френският президент. Прав ли е?

14 ное 2019, 1155 прочитания

Вярно или не: Къде се чакълира магистрала "Хемус" и се пробива планина 5 Вярно или не: Къде се чакълира магистрала "Хемус" и се пробива планина

В свое изказване премиерът Борисов твърди, че "Хемус" е на финалната права, а тунелът под Шипка се пробива

13 ное 2019, 6879 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Пич, къде ти е тефтерчето?

Комисията за конфликт на интереси

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10