Дойдох, видях, скрих се
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дойдох, видях, скрих се

Дойдох, видях, скрих се

Българската реакция на турската транспортна забрана

3889 прочитания

Помните ли как през май турските власти блокираха курсовете на български камиони на изток, въвеждайки измислени административни бариери? А помните ли как тогава транспортното министерство обяви проблема за решен? Е - сега стана ясно, че е излъгало. Турция вдига пътните такси за чуждестранни превозвачи толкова драстично, че от 1 септември ги прави всъщност забранителни. Посланието е ясно: превозите от, за и през Турция вече са резервирана територия за местните компании. Мярката удря особено силно българските фирми от бранша, голяма част от чийто бизнес е в това направление.

Да се обвинява Турция за драконовските мерки е несериозно - държавата там брани местния бизнес. Българската реакция в случая обаче е умопомрачително неадекватна.

Първо - какво правиха управляващите от май досега? След ескалацията на напрежението тогава транспортното ведомство обяви, че двете администрации започват преговори. Ако изобщо е имало такива, те явно са се провалили. Защо тогава новата власт просто не уволни виновните и не назначи по-кадърни, които да защитят интересите на българския бранш?

Второ - как изобщо е възможно сега ресорното ни министерство да се крие зад обяснението, че не е уведомено официално и затова не върши нищо? Какво работят всичките ни дипломати в Анкара? Когато през май българските камиони блокираха границата в знак на протест, на място се стовари едва ли не половината турско правителство, шумно заплашвайки с ответни мерки. Безотговорно и страхливо е поведението на българските управници сега да мишкуват с някакви обещания в стил "ще видим за какво става дума".

И трето - цялата тази престъпна безотговорност е крайно време да бъде прекратена. Ако възможностите за дипломатическо решение са изпуснати, или да се потърси съдействие от ЕС, или да се въведат реципрочни мерки. Ако не - управляващите транспорта просто да бъдат сменени.

Помните ли как през май турските власти блокираха курсовете на български камиони на изток, въвеждайки измислени административни бариери? А помните ли как тогава транспортното министерство обяви проблема за решен? Е - сега стана ясно, че е излъгало. Турция вдига пътните такси за чуждестранни превозвачи толкова драстично, че от 1 септември ги прави всъщност забранителни. Посланието е ясно: превозите от, за и през Турция вече са резервирана територия за местните компании. Мярката удря особено силно българските фирми от бранша, голяма част от чийто бизнес е в това направление.

Да се обвинява Турция за драконовските мерки е несериозно - държавата там брани местния бизнес. Българската реакция в случая обаче е умопомрачително неадекватна.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    ditora avatar :-|
    ditora

    А бе какви са тези глупави статии , вие от луната ли падате ? не виждате ли кой е власт ?
    К'ви преговори , к'ви реципрочни мерки к'ви пет лева .

  • 2
    b.manchev avatar :-P
    b.manchev

    Той, В. Сидеров от кога ви обяснява, че ДПС е партия защитаваща интересите на едната от южните ни съседки. В момента социалистите се крепят на Догановите мурафети, така че, кое точно да ни изненадва?! Това че Турция си защитава интересите, а някой си защитават лични и партийни зависимости ли?

  • 3
    destino avatar :-P
    destino

    Ей, идиоти сме си, и това е.

    Според мен, това е златен шанс да си попълним бюджета.
    Няма какво да се вайкаме, въвеждаме същите такси и си свиркаме.

    Срещу 10 наши тира минаващи/отиващи в Турция, 1000 техни минават през България.

    Също това е шанс да приобщим БДЖ-то към решението на проблема.
    Като цяло е идиотско, да се използва шосеен транспорт за дистанции по-дълги от 1500-2000км. има си контейнери и ж.п. за това.
    Екологическата съставляваща на въпроса не трябва да се омаловажава.

  • 4
    42 avatar :-|
    42

    Скоро и последния глупак в тая територия дето мрази да мисли ще вдене, че е време да се изнасяме от ЕС.

  • 5
    mystery avatar :-(
    mystery

    Реципрочни мерки от настоящите управляващи? - ха, ха, ха Ако ситуацията не беше трагична, наистина щеше да е смешно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

(почти) Всичко зависи от нас

(почти) Всичко зависи от нас

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK