Има и непоправими неща
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Има и непоправими неща

СитиАрх

Има и непоправими неща

Още четири топ зони в столицата ще бъдат "разкрасени"

22389 прочитания

СитиАрх

© СитиАрх


Вероятно предполагайки, че това ще е последният му мандат, столичният главен архитект Петър Диков е решил да направи каквото може. А той, както се видя, може много.

Сега по негово предложение общината обяви нов и мащабен конкурс  за "нова визия" на улици, булеварди и различни места в самото сърце на града, между които бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", зелени площи край Перловската река, Орлов мост, "Солунска", "6-ти септември", " Шишман", пл. "П. "Славейков", градинките пред "Св. Седмочисленици", "Александър Невски", Руската църква и т.н.

Парите са европейски, което ще рече много, и това именно плаши. Два примера: "разкрасяването" на бул. "Витоша" без конкурс, определено от архитекти като "боза", и метростанция 20 след международен конкурс с две първи награди и сключен договор за трети, неучаствал проект. Общината и "Метрополитен" си изработиха друга "визия" и я  възложиха на изпълнителя на метроучастъка.

От камарата на архитектите не изключват да се повтори номерът с двамата победители, така че, "за да няма обидени", да се възложи на друг.  Впрочем и победителите в конкурса за пространството около храма "Света Неделя" се оказаха двама, а общината внезапно загуби интерес.

От "Група Град" пък посочват, че както при бул. "Витоша", новият конкурс пак прескача основен етап, какъвто са комуникационните решения, и измества главната идея – архитектурата на централната градска част.

Проблемът обаче не е само във възможните игри с процедурата, а дали администрацията ще бъде оставена да прави каквото си иска. Защото кметове, общински съвети и главни архитекти идват и си отиват, но пораженията върху облика на града в повечето случаи са непоправими.

Вероятно предполагайки, че това ще е последният му мандат, столичният главен архитект Петър Диков е решил да направи каквото може. А той, както се видя, може много.

Сега по негово предложение общината обяви нов и мащабен конкурс  за "нова визия" на улици, булеварди и различни места в самото сърце на града, между които бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", зелени площи край Перловската река, Орлов мост, "Солунска", "6-ти септември", " Шишман", пл. "П. "Славейков", градинките пред "Св. Седмочисленици", "Александър Невски", Руската църква и т.н.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

31 коментара
  • 1
    pruch avatar :-?
    pruch

    А ,нещо като канализация и вода в доста от Софийските квартали дали ще има скоро ?

  • 2
    kaizersoze avatar :-|
    kaizersoze

    Дикофф е алчна гад, това е ясно. Чудно ми е колко трябва да открадне, за да се насити и спре. Не знам дали е наясно, че след ковчега ТИР не може да закачи....

  • 3
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#1] от "pruch": неиздребнявай :-) какво е канализацията за нашите "десни", те са по морала и "усвояването" на европейски фондове !

  • 4
    ana_ni avatar :-|
    ana_ni

    в стара Европа се стремят да запазят автентичния вид на култови места, чрез реставрация обаче тука ---якооо унищожавай архитектурен облик с характер и атмосфера само заради едни пари!

    това на проекта е кич!

  • 5
    stoyant avatar :-|
    Stoyan Tsolov

    Искам горещо да помоля Столична община да спре да строи съоръжения, които нарича "велоалеи" на мястото на тротоарите!

    Когато очевидната политика на общината е да има повече и повече място за коли (точно обратното на цивилизаваните градове), строежа на велоалеи (само и само, за да се демонстрира какви сме еворпейци) отнема дори малкото място за пешеходци.

    Или строите вело алеи където им е мястото (на пътя) или спрете да оставяте София без тротоари.

    А иначе минаването на "велоалеите" през подлези, стълби и нескосени бордюри, са концепции без аналог в друг евопейски град.

    ДИКОВ, СПРИ ДА СЪСИПВАШ СОФИЯ!

  • 6
    antikommunist avatar :-|
    antikommunist

    Подобряване саниране и разкрасяване на центъра е болезнено нужно, но не базата откачени идеи и прищявки за избиване на комплекси на някой нереализиран архитект. Основите трябва да са реставрация и саниране на стария център въз основа на старият му облик, изваждане на автомобилния транспорт от там и превръщането на улиците в пешеходни зони, както и саниране и реставрация на сградите, най-вече на тези от преди бомбардировките. Те са най-ценните в архитектурно отношение и същевременно имат най-голяма нужда от поддържане.

  • 7
    schumener_beer avatar :-P
    шуменско пиво

    [quote#2:"kaizersoze"]Дикофф е алчна гад, това е ясно... [/quote]
    Сигурно си прав за "архитекта", ама недей обърква несведущите с това офф, че като нищо някой ще си помисли че става дума за Сашо Дик-OFF!
    В тия мътни времена току виж отишъл зян човека да го плюят незаслужено!
    :)

  • 8
    geoimg avatar :-(
    Geoimg

    Като за последно!?

  • 9
    galjab avatar :-|
    galaf

    Лелее какво стана!!! Цялата държава е налазена от разни некъдърни комплексирани типове, на които не им стига , че ни крадат, а искат и да натрапят плодовете на ограничените си мозъци на пъпа на мегдана! Не знам как си го представят това да стане - може би да ни уплашат толкова много, че в транс да повтаряме, че това са истински политици, истински архитекти, истински ТВ водещи, истински журналисти, че можеше и по-зле така че споко...

  • 10
    lubomir_popov avatar :-|
    lubomir_popov

    принцип за подход при проектиране на улици в Холандия и др. "зелени" държави:
    1: удобни тротоари
    2: велоалеи
    3: лента за автобуси/градски транспорт
    4: каквото остане за автомобили...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

След истината, вдясно

След истината, вдясно

Постистината като предфашизъм

Постистината като предфашизъм

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK