Има и непоправими неща
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Има и непоправими неща

СитиАрх

Има и непоправими неща

Още четири топ зони в столицата ще бъдат "разкрасени"

22214 прочитания

СитиАрх

© СитиАрх


Вероятно предполагайки, че това ще е последният му мандат, столичният главен архитект Петър Диков е решил да направи каквото може. А той, както се видя, може много.

Сега по негово предложение общината обяви нов и мащабен конкурс  за "нова визия" на улици, булеварди и различни места в самото сърце на града, между които бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", зелени площи край Перловската река, Орлов мост, "Солунска", "6-ти септември", " Шишман", пл. "П. "Славейков", градинките пред "Св. Седмочисленици", "Александър Невски", Руската църква и т.н.

Парите са европейски, което ще рече много, и това именно плаши. Два примера: "разкрасяването" на бул. "Витоша" без конкурс, определено от архитекти като "боза", и метростанция 20 след международен конкурс с две първи награди и сключен договор за трети, неучаствал проект. Общината и "Метрополитен" си изработиха друга "визия" и я  възложиха на изпълнителя на метроучастъка.

От камарата на архитектите не изключват да се повтори номерът с двамата победители, така че, "за да няма обидени", да се възложи на друг.  Впрочем и победителите в конкурса за пространството около храма "Света Неделя" се оказаха двама, а общината внезапно загуби интерес.

От "Група Град" пък посочват, че както при бул. "Витоша", новият конкурс пак прескача основен етап, какъвто са комуникационните решения, и измества главната идея – архитектурата на централната градска част.

Проблемът обаче не е само във възможните игри с процедурата, а дали администрацията ще бъде оставена да прави каквото си иска. Защото кметове, общински съвети и главни архитекти идват и си отиват, но пораженията върху облика на града в повечето случаи са непоправими.

Вероятно предполагайки, че това ще е последният му мандат, столичният главен архитект Петър Диков е решил да направи каквото може. А той, както се видя, може много.

Сега по негово предложение общината обяви нов и мащабен конкурс  за "нова визия" на улици, булеварди и различни места в самото сърце на града, между които бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", зелени площи край Перловската река, Орлов мост, "Солунска", "6-ти септември", " Шишман", пл. "П. "Славейков", градинките пред "Св. Седмочисленици", "Александър Невски", Руската църква и т.н.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

31 коментара
  • 1
    pruch avatar :-?
    pruch

    А ,нещо като канализация и вода в доста от Софийските квартали дали ще има скоро ?

  • 2
    kaizersoze avatar :-|
    kaizersoze

    Дикофф е алчна гад, това е ясно. Чудно ми е колко трябва да открадне, за да се насити и спре. Не знам дали е наясно, че след ковчега ТИР не може да закачи....

  • 3
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#1] от "pruch": неиздребнявай :-) какво е канализацията за нашите "десни", те са по морала и "усвояването" на европейски фондове !

  • 4
    ana_ni avatar :-|
    ana_ni

    в стара Европа се стремят да запазят автентичния вид на култови места, чрез реставрация обаче тука ---якооо унищожавай архитектурен облик с характер и атмосфера само заради едни пари!

    това на проекта е кич!

  • 5
    stoyant avatar :-|
    Stoyan Tsolov

    Искам горещо да помоля Столична община да спре да строи съоръжения, които нарича "велоалеи" на мястото на тротоарите!

    Когато очевидната политика на общината е да има повече и повече място за коли (точно обратното на цивилизаваните градове), строежа на велоалеи (само и само, за да се демонстрира какви сме еворпейци) отнема дори малкото място за пешеходци.

    Или строите вело алеи където им е мястото (на пътя) или спрете да оставяте София без тротоари.

    А иначе минаването на "велоалеите" през подлези, стълби и нескосени бордюри, са концепции без аналог в друг евопейски град.

    ДИКОВ, СПРИ ДА СЪСИПВАШ СОФИЯ!

  • 6
    antikommunist avatar :-|
    antikommunist

    Подобряване саниране и разкрасяване на центъра е болезнено нужно, но не базата откачени идеи и прищявки за избиване на комплекси на някой нереализиран архитект. Основите трябва да са реставрация и саниране на стария център въз основа на старият му облик, изваждане на автомобилния транспорт от там и превръщането на улиците в пешеходни зони, както и саниране и реставрация на сградите, най-вече на тези от преди бомбардировките. Те са най-ценните в архитектурно отношение и същевременно имат най-голяма нужда от поддържане.

  • 7
    schumener_beer avatar :-P
    шуменско пиво

    [quote#2:"kaizersoze"]Дикофф е алчна гад, това е ясно... [/quote]
    Сигурно си прав за "архитекта", ама недей обърква несведущите с това офф, че като нищо някой ще си помисли че става дума за Сашо Дик-OFF!
    В тия мътни времена току виж отишъл зян човека да го плюят незаслужено!
    :)

  • 8
    geoimg avatar :-(
    Geoimg

    Като за последно!?

  • 9
    galjab avatar :-|
    galaf

    Лелее какво стана!!! Цялата държава е налазена от разни некъдърни комплексирани типове, на които не им стига , че ни крадат, а искат и да натрапят плодовете на ограничените си мозъци на пъпа на мегдана! Не знам как си го представят това да стане - може би да ни уплашат толкова много, че в транс да повтаряме, че това са истински политици, истински архитекти, истински ТВ водещи, истински журналисти, че можеше и по-зле така че споко...

  • 10
    lubomir_popov avatar :-|
    lubomir_popov

    принцип за подход при проектиране на улици в Холандия и др. "зелени" държави:
    1: удобни тротоари
    2: велоалеи
    3: лента за автобуси/градски транспорт
    4: каквото остане за автомобили...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Почетният премиер

Почетният премиер

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK