Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Вероятно предполагайки, че това ще е последният му мандат, столичният главен архитект Петър Диков е решил да направи каквото може. А той, както се видя, може много.
Сега по негово предложение общината обяви нов и мащабен конкурс за "нова визия" на улици, булеварди и различни места в самото сърце на града, между които бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", зелени площи край Перловската река, Орлов мост, "Солунска", "6-ти септември", " Шишман", пл. "П. "Славейков", градинките пред "Св. Седмочисленици", "Александър Невски", Руската църква и т.н.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
31 коментара
А ,нещо като канализация и вода в доста от Софийските квартали дали ще има скоро ?
Дикофф е алчна гад, това е ясно. Чудно ми е колко трябва да открадне, за да се насити и спре. Не знам дали е наясно, че след ковчега ТИР не може да закачи....
До коментар [#1] от "pruch": неиздребнявай :-) какво е канализацията за нашите "десни", те са по морала и "усвояването" на европейски фондове !
в стара Европа се стремят да запазят автентичния вид на култови места, чрез реставрация обаче тука ---якооо унищожавай архитектурен облик с характер и атмосфера само заради едни пари!
това на проекта е кич!
Искам горещо да помоля Столична община да спре да строи съоръжения, които нарича "велоалеи" на мястото на тротоарите!
Когато очевидната политика на общината е да има повече и повече място за коли (точно обратното на цивилизаваните градове), строежа на велоалеи (само и само, за да се демонстрира какви сме еворпейци) отнема дори малкото място за пешеходци.
Или строите вело алеи където им е мястото (на пътя) или спрете да оставяте София без тротоари.
А иначе минаването на "велоалеите" през подлези, стълби и нескосени бордюри, са концепции без аналог в друг евопейски град.
ДИКОВ, СПРИ ДА СЪСИПВАШ СОФИЯ!
Подобряване саниране и разкрасяване на центъра е болезнено нужно, но не базата откачени идеи и прищявки за избиване на комплекси на някой нереализиран архитект. Основите трябва да са реставрация и саниране на стария център въз основа на старият му облик, изваждане на автомобилния транспорт от там и превръщането на улиците в пешеходни зони, както и саниране и реставрация на сградите, най-вече на тези от преди бомбардировките. Те са най-ценните в архитектурно отношение и същевременно имат най-голяма нужда от поддържане.
[quote#2:"kaizersoze"]Дикофф е алчна гад, това е ясно... [/quote]
Сигурно си прав за "архитекта", ама недей обърква несведущите с това офф, че като нищо някой ще си помисли че става дума за Сашо Дик-OFF!
В тия мътни времена току виж отишъл зян човека да го плюят незаслужено!
:)
Като за последно!?
Лелее какво стана!!! Цялата държава е налазена от разни некъдърни комплексирани типове, на които не им стига , че ни крадат, а искат и да натрапят плодовете на ограничените си мозъци на пъпа на мегдана! Не знам как си го представят това да стане - може би да ни уплашат толкова много, че в транс да повтаряме, че това са истински политици, истински архитекти, истински ТВ водещи, истински журналисти, че можеше и по-зле така че споко...
принцип за подход при проектиране на улици в Холандия и др. "зелени" държави:
1: удобни тротоари
2: велоалеи
3: лента за автобуси/градски транспорт
4: каквото остане за автомобили...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход