С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 11 окт 2013, 20:06, 7947 прочитания

Кой пак ще печели

Нови правила за продажбата на цигари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Няма как да се пропусне старанието на управляващите да направят Делян Пеевски по-успял млад човек. Поне в бизнеса с цигари и вестници. Първият законопроект на парламента беше връщането на местата за пушене в заведенията, за да могат повече клиенти да увеличават потреблението. Цигарена компания номер едно по продажби е "Булгартабак", с която по един или друг начин Пеевски е свързан.

Веднага след завръщането му на депутатската банка идва следващият законопроект, който ще прави цигарите дефицитна стока. Те ще се продават единствено на определени павилиони за цигари, вестници и алкохол и ще бъдат забранени в ресторантите, хипермаркетите, бензиностанциите и магазините. Най-голямата действаща верига от места за продажба е на "Булгартабак" и е кристално ясно кого облагодетелства ограничението.


Към търговците ще има изисквания като към директори на банки - да са с чисто съдебно и данъчно минало, да не са фалирали и след като изпълнят всички условия, те ще се явяват на конкурс за разрешение за търговия в Националната агенция по приходите (НАП), което може и да не получат. Понеже правилата не са ясни, ще бъде наистина интересно какъв конкурс може да има за продажба на стоки с фиксирани цени - например дали продавачката на едната будка е по-красива или подрежда списанията по най-естетичния начин?

На всички е ясно, че когато някой получи като подарък монопол, той ще определя правилата на играта - едни марки цигари няма да ги има, други ще се намират във всеки павилион, същото се отнася до вестниците и алкохола. И всичко това в името на лъжата, че така ще се борим с контрабандата. Да му мислят клиентите и останалите търговци.  


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ДНК тест на валутния борд 4 ДНК тест на валутния борд

Кой е бащата на борда, за еврото и Банковия съюз и грубата грешка, ако "забавим темпото"

22 фев 2020, 5274 прочитания

Финтът срещу еврозоната 1 Финтът срещу еврозоната

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

21 фев 2020, 2291 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Матрица за бюджетно източване

"Ремонтираните" центрове за бежанците

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10