С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 28 мар 2014, 13:26, 2652 прочитания

1:0 за пазара срещу монопола

Оттеглянето на тв канали от безплатния ефир

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Евентуални нови опити да се наложи държавно избран господар на тв пазара нямат никакъв смисъл.
Ако някога сте се съмнявали в максимата "Не ритай срещу пазара", спрете. Никой не е по-голям от пазара. Дори монополът за щастие. Доказват го и последните събития около цифровизацията. След като държавната машина направи всичко възможно да осигури монопол на банкера Цветан Василев върху безплатното цифрово тв излъчване, схемата се срути по чисто пазарни причини.

Оказа се, че тарифите, които монополистът НУРТС наложи на телевизиите, за да разпространява каналите им, са твърде високи, а ефект от безплатния ефир няма или е маргинален - гледаемостта на предаванията почти не помръдна. И след като не им носи пари под формата на повече зрители и съответно - по-добри позиции пред рекламодателите, някои телевизии решиха да се откажат от услугата.


Засега става въпрос само за два, и то не основни канала на bTV (виж тук). При положение обаче, че големите тв групи в страната са две, разбирателство между тях да "слязат" от платформата на мултиплекса изобщо не трябва да се изключва. А дори и това да не се случи - със седем канали при капацитет на мрежата 70 операторът се оказва губещ, а монополът му върху безплатния ефир - кух като "тръбата" му за разпространение.

С една дума - сметките на собственика на мултиплекса излизат криви. Просто защото пазарът го надигра. Оказа се, че при близо 80% проникване на платената телевизия сред населението, тарифи сред най-ниските в Европа, конкуренция от над 250 доставчика и ежедневно валящи оферти, просто никой не обърна особено внимание на новото предложение: нула лева за няколко канала. Даже държавно финансираната реклама, повтаряна до посиняване, не свърши работа.

При това положение няма никакъв смисъл от нови опити НУРТС да бъде наложен насила като играч на тв пазара. Защото резултатите от една пазарна война могат да са още по-лоши за губещите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мнения Daily - Защо точно Гешев и никой друг? 1 Мнения Daily - Защо точно Гешев и никой друг?

И още: Управляващите да попитат емигриращите защо си тръгват; Как в Германия и България се готвят за кризата

19 ное 2019, 727 прочитания

Инжекция от мнения и аргументи Инжекция от мнения и аргументи

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

15 ное 2019, 2471 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Deja vu от 1996 г.

Ситуацията в енергетиката

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10