И какво след признанието?

Т. нар. грешка с убийството на Делян Пеевски

Разиграният наказателноправен пасквил не може да бъде подминат като безобиден
Разиграният наказателноправен пасквил не може да бъде подминат като безобиден    ©  Анелия Николова
Разиграният наказателноправен пасквил не може да бъде подминат като безобиден
Разиграният наказателноправен пасквил не може да бъде подминат като безобиден    ©  Анелия Николова

След като една седмица упорито твърдеше, че трима души са се опитали да убият депутата от ДПС Делян Пеевски и настояваше за постоянния им арест, в сряда прокуратурата даде заден ход и призна грешката си – няма абсолютно никакви данни, че тримата мъже, които бяха обвинени в тежкото престъпление, действително са се опитали да извършат покушение върху сина на Ирена Кръстева.

"По-добре да признаем грешката си, отколкото да протестираме на инат", каза ръководителят на централизираната, подчинена само нему прокуратура Сотир Цацаров. И принципно е прав, но... Наказателноправният пасквил, сглобяван два месеца "усилено, професионално и най-вече дискретно" (по Пеевски) от МВР, следствието и прокуратурата, е особено опасно начинание. И не може да бъде подминато ей така.

Първо - да не забравяме, че заседанието по искането за задържането на тримата обвиняеми се проведе в интензивното отделение на МВР болница, защото единият от тях беше на системи и в прединфарктно състояние. Добре, че преживя стреса, за да чуе, че не е убиец.

Второ – има ли въобще държава, ако е възможно правоохранителните институции да сглобят дело за тежко престъпление срещу личността с цел да могат да подслушват и да арестуват когото им хрумне.

Трето - да, поръчка е имало. Някой е поръчал на прокуратурата да изфабрикува това дело. За да превърне Пеевски в жертва, а неговия протагонист (към сегашния момент) Цветан Василев в поръчител.

Признаването на грешката само за да бъде забравен случаят, не върши работа на обществото. Защото не се знае докъде може да стигнат "грешките".

Още от Капитал

КапиталНО

КапиталНО

За магистралите и хората

За магистралите и хората