Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 5 сеп 2014, 16:31, 3758 прочитания

Не се сърдете на слънцето

Лошите резултати от летния туристически сезон

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Огромен дял от причините за неуспеха на лято 2014 има самия туристически бизнес.
Да, вярно е - това лято слънцето не беше особено благосклонно към България. Някак несправедливо къс се оказа горещия август след хладния юни и дъждовете през юли. И някак много бързат да дойдат облаците в първите дни на септември. Затова и не звучи изненадващо, че активният туристически сезон по Черноморието не е никак успешен - хотелиери и туроператори говорят за спадове от 5 до 15%.

Да, вярно е - имаше наводнения, имаше фалити на чуждестранни туроператори, имаше обезценка на рублата, която направи България скъпа (или по-скоро не толкова евтина) дестинация за почивка на руснаците, има си и криза в Украйна.


Всичко това са събития, които удрят върху българския морски туризъм, а бизнесът и държавата няма как да им влияят.

Но нека и двете заинтересовани страна от успеха на този сектор да не се сърдят само на слънцето. Защото много добре знаят, че не е то виновно. Огромен дял от причините за неуспеха на отиващия си сезон се падат на самите туроператори, хотелиери, ресторантьори, общини и различни държавни органи. И тези причини не са от вчера: презастроеното Черноморие, недостатъчно доброто обслужване, неподдържаните плажове, липсата на канализация и замърсеното в резултат море, неефективната реклама, залагането на един основен пазар и т.н. Хората, които са в този бизнес от десетки години, дават основна тежест за лошите си резултати на отлива на руски туристи, при положение че са залагали най-вече на тях. И признават, че тази политика е била късогледа. Но всички останали проблеми си стоят и за решаването им не се прави нищо. А те ще са спънка и занапред.

Така че - не се сърдете на слънцето. Защото и гръцки хотелиери твърдят, че тази година морето там е необичайно неспокойно, а дъждовете са повече от предишни лета. А туризмът там бележи рекорди. При това - освен лошите фактори има и добри, а никой не говори за тях - заради размириците Тунис и Египет освободиха огромна ниша в индустрията. На фона на световния пазар България няма голям туристически капацитет. Нужно ни е малко, за да го запълним. И не че природните условия са лоши - напротив. Явно лошо е оползотворяването им.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

АИКБ: Само компании, които не са в дълбока криза, могат да приложат схемата 23/77 5 АИКБ: Само компании, които не са в дълбока криза, могат да приложат схемата 23/77

Законът за извънредното положение трябва да бъде променен, за да помогне на повече хора в рамките на ресурса от 1 млрд. лв.

31 мар 2020, 1225 прочитания

Зайо, що си без маска 1 Зайо, що си без маска

Една добра и една лоша новина от тангото на правителството със задължителното носене на маски

31 мар 2020, 2771 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Тяхната банка с нашите пари

Сделките на държавната банка за развитие

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10