Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 16 яну 2015, 17:30, 8011 прочитания

Пълен назад към пълен разпад

Историята със "спрените" влакове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Един многократно гледан железопътен филм се разигра през изминалата седмица. Министерството на финансите с помощта на парламента прехвърли едни 40 млн. лв. от една сметка на БДЖ в друга. Това накара транспортния министър Ивайло Московски гръмко да обяви, че реже влакове и служители с една четвърт. Оттам се включиха синдикатите, тъжните репортажи от гарите, областните управители и политиците, като всички се втурнаха да спасяват губещите влакове. Накрая по добре познатия сценарий всичко се размина за два дни и сега БДЖ си чака парите от финансите.

Представлението обаче показа много повече неща. Ако изключим варианта, че рязката "реформа" от страна на транспортното министерство имаше за цел просто да принуди колегите от финансите да дадат парите, а не да бъде реално проведена, то остава другата възможност. А тя е, че транспортното министерство и самата БДЖ не могат да комуникират с аргументи причините за действията си, а алтернативите пред засегнатите се представят впоследствие. Представлението показа и още нещо. Това, че ако не можеш да спреш влак с четирима пътуващи в него, едва ли ще можеш да спреш абсолютния разпад на железницата, който с всяко отлагане на реформата става все по-неизбежен.


Политиците за пореден път обаче се качиха на влака на популизма, издигайки дори лозунга "Je suis БДЖ", като сами се отъждествиха с железницата. А всеки малко по-запознат с реалността на железницата знае, че тя е инертна, отказва да се променя, поглъща все повече пари, а става все по-малко полезна в сегашния си вид. Или политиците може и да са БДЖ, но това не говори добре за тях.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бъдещата енергийна реалност 1 Бъдещата енергийна реалност

Или защо сегашната криза е предпоставка за ускоряване на енергийния преход

24 май 2020, 2107 прочитания

Утре ли е вече?* 1 Утре ли е вече?*

Как пандемията промени Европа, седемте парадокса на COVID-19

22 май 2020, 4125 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Кой точно е за затвора?

Безаконнията в Бойчиновци

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10