С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 27 мар 2015, 16:15, 17835 прочитания

И една лимузина за нас

Центърът на София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
София, както вече установихме, не е български град. Или по-скоро не е в една и съща категория с нито един друг град в страната, а се сравнява по-скоро със средноевропейски градове. Тя пристигна в тази група изненадващо и по стечение на обстоятелствата, а не в резултат на кой знае какви собствени усилия.

И също като някой типичен новозабогатял без особени усилия "бизнесмен" София влага пари в нещо кичозно и скъпо, от което няма особена нужда. Плановете за преустройство на центъра са общинският еквивалент на нова лъскава кола с 200 коня за някого, който живее на разбита улица без осветление и без пари за застраховка.


Първо, София няма нужда от преустройство на центъра или ако има, то въобще не се изразява в това да се разширяват булеварди и да се правят нови настилки за градинките. София е град, в който така или иначе ужасно много хора имат коли и целият трафик минава през центъра, и ако има нови идеи, те би трябвало да бъдат в обратната посока, а не в задълбочаване на проблема. Второ, идеята да се изхарчат едни европейски пари за това просто защото ги има, не е оправдана по никакъв начин - има дузини смислени идеи, които си заслужават финансиране.

Твърдението на общината, че Европа отпуска пари точно за да си оправим градинките, е смешно - никой никъде не е разписал подобно нещо, а парите са за подобряване на градската среда, което значи много повече. И трето, зад цялата тази идея не изглежда да стои никаква по-голяма мисъл за това какъв град иска да е София и накъде трябва да се развива.

И главният архитект, и кметът (София има и кмет все пак) стоят удобно отстрани, сякаш бъдещето на този град не е поставено в ръцете им. "Това е просто разкрасяване на центъра", коментират от общината. Да, това е просто една лимузина, но след няколко години тя ще е глътнала сума ти пари, ще е оставила след себе си задължения и ще е попречила да се финансират сума ти други нужди. Така че не е "просто". Малко по-сложно е.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ердоган - най-добрият приятел на България Ердоган - най-добрият приятел на България

Санкциите срещу Турция

19 юли 2019, 484 прочитания

Всичко е ток и жица Всичко е ток и жица

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

12 юли 2019, 4200 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Гуверньорът в своя лабиринт от наглост

Поредната полуоставка на Иван Искров

Министърът и златната каса

Кирил Ананиев е готов с втори проект за здравна реформа, който предвижда конкуренция между държавната и частни здравни каси

София провали идеята за велоконцесия

Сбъркана философия в основата й превърна конкурса в битка за рекламни площи на няколко играчи в бранша

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото