Заплаха или възможност?

Навлизането на disruptive бизнес-моделите

Компаниите от ново поколение са деструктивни не само за традиционния бизнес, но и за регулаторите - такива каквито ги познаваме 

Конфликти в бизнеса е имало и винаги ще има - ако не за това, че един плаща данъци, а друг не, един спазва правилата, а друг не, то ще е по друга причина. Конкурентите на всеки пазар се борят помежду си за него, като често това включва недотам любезни ходове. Затова и навлизането на новите бизнес модели - т.нар. disruptive (или подривни), в световен мащаб не е трагедия. Uber, Airbnb, електронната търговия и още много използват новите технологии и подходи, за да овладеят стари бизнеси. А идването им в България е не само очаквано, но и неизбежно.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    eleonoracar avatar :-|
    eleonoracar
    • - 9
    • + 8

    В цял свят пробивните (или разрушителни) иновации са двигател за развитие като създават нови пазари и стойностни вериги. Навсякъде се поощряват, тъй като предоставят подобрени продукти/услуги/бизнес модели или процеси на достъпна цена и като цяло са от голяма полза за обществото.

    Създателите им се поощряват материално включително и в Европа чрез грантовата схема "Инструмент за МСП" по програма Хоризонт 2020.

    Предложението на автора за създаване на пречки пред пробивните иновации е назадничаво и мракобесно, демонстрира пълно невежество по темата, а нивото на Капитал стремително пада.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал