В избирането на Комисията по енергийно и водно регулиране тази седмица има три добри, но няколко много лоши новини. На фона на престоящите сериозни промени на енергийния пазар в България това е притеснително.
Първата добра новина е запазването на част от ключовите експерти в регулатора - на сегашния председател Светла Тодорова и Евгения Харитонова. Те изнесоха на гърба си опита за нормализация в електроенергетиката и понесоха доста незаслужени обиди. Избирането на депутата от ДСБ Иван Иванов за председател на КЕВР също е похвално. Въпреки дългата му политическа кариера дори политическите му противници признават, че е почтен - доста рядко качество сред политиците в България. Последната добра новина е, че зад КЕВР има някакъв политически консенсус - само БСП и "Атака" бяха против, което ще позволи на регулатора да има малко повече стабилност.
Лошите новини обаче са повече. Голяма част от партийно предложените кандидати не минаваха минимален тест за регулатороспособност и заради коалиционни сметки бяха пренебрегнати по-добри предложения само защото бяха от БСП. Стигна се до комичния случай един от предложените от Патриотичния фронт експерти откровено да си признае, че не разбира много как работи регулаторът. Номинираният от БДЦ (партията на Христо Ковачки) пък поне година ще трябва да основно да пие кафе, тъй като е в конфликт на интереси и трябва да се оттегля на практика във всеки момент, в който се дискутират въпроси, свързани с въглища или електроенергиен пазар.
По-лошото е, че в концепциите на кандидатите нямаше нищо особено. Ако това е бъдещето на КЕВР, то по нищо няма да се различава от ДКЕВР. Това няма как да не е така, след като гласуването беше нагласено и резултатът не беше трудно да се предвиди предварително. Смисълът на публичната процедура е конкуренция на идеи, но очевидно това не работи на нито едно ниво в България.
В избирането на Комисията по енергийно и водно регулиране тази седмица има три добри, но няколко много лоши новини. На фона на престоящите сериозни промени на енергийния пазар в България това е притеснително.
Първата добра новина е запазването на част от ключовите експерти в регулатора - на сегашния председател Светла Тодорова и Евгения Харитонова. Те изнесоха на гърба си опита за нормализация в електроенергетиката и понесоха доста незаслужени обиди. Избирането на депутата от ДСБ Иван Иванов за председател на КЕВР също е похвално. Въпреки дългата му политическа кариера дори политическите му противници признават, че е почтен - доста рядко качество сред политиците в България. Последната добра новина е, че зад КЕВР има някакъв политически консенсус - само БСП и "Атака" бяха против, което ще позволи на регулатора да има малко повече стабилност.
4 коментара
Всичко е политика в БГ и то от най - гадната. Новия орган идва с " МИСИЯТА " да не повишава цената на тока. И повтаряна хилядократно тази мантра ще хване дикиш.
Само ще спомена продължаващия спад на цената на петрола. Умните са си направили изводите. А останалите да продължават с пиенето на студена вода и живуркането. И да не се притесняват, партиите мислят за тях. :-) Все пак са гласоподаватели. Няма да ги оставят съвсем от глад да умрат.
[quote#0:"статията"]Стигна се до комичния случай един от предложените от Патриотичния фронт експерти откровено да си признае, че не разбира много как работи регулаторът. [/quote]
Тъжно, тъжно, тъжно!
До коментар [#1] от "demos20002000":
[quote#1:"demos20002000"]
Само ще спомена продължаващия спад на цената на петрола. [/quote]
И какво е общото между цената на петрола и цената на тока? На петрол и дериватите му са пренебрежимо малко централи...
Отлична статия. С малко думи и подходящ пример, се отразява един от ОСНОВНИТЕ НЕДОСТАТЪЦИ на управлението на Бг., през последните години:
- РЕШЕНИЕ на управляващите: ДКЕВР трябва да бъде НЕЗАВИСИМА институция. Членовете й ще се избират от НС, на основата на КОНКУРС за РЕГУЛАТОРОСПОСОБНОСТ, ЗНАНИЯ и ОПИТ.
- ИЗПЪЛНЕНИЕ на РЕШЕНИЕТО:
1. "Първата добра новина", е в синхрон с РЕШЕНИЕТО на ГЕРБ;
2. Името се променя на КЕВР;
3. НЯМА КОНКУРС, а ИМА КВОТЕН ПРИНЦИП - ЗАВИСИМОСТ на бройките в КЕВР от БРОЯ на депутатите в различните партии в НС. "Кандидатите не минаваха на минимален тест. Бяха пренебрегнати по-добри предложения, само защото са от БСП. Номинираният от БДЦ (партията на Хр. Ковачки), е в КОНФЛИКТ на интереси";
3. Споделям мнението на автора, че "смисълът на публичната процедура е конкуренция на идеи, но очевидно това не работи в България". Ще си позволя да добавя, че имаше УПРАВЛЕНИЯ, при които не беше така. Един от примерите е МАНДАТА 2001-2005 г.