През март, след като чул по една от телевизиите бодрата закана на пътен началник, че разходите за разчистване на свлачище върху пътя Асеновград - Смолян ще надхвърлят 1 млн. лв., авторът на подписан с името Черноризец Храбър коментар изрази съболезнованията си към българските данъкоплатци. Поводът - направените от него изчисления въз основа на собствения му опит с подобен вид дейност.
"Един курс ще излезе на данъкоплатците по 1488 лв. - доста по-скъпо от 120-те лева, които аз платих. Но, от друга страна, кой съм аз, че да казвам колко разходи да се правят", беше заключението му.
В сряда от Министерския съвет дойдоха още по-бодри новини в тази посока. Една от тях е, че правителството е решило да налее в спешен порядък над половин милиард лева в 381 свлачища, категоризирани като нуждаещи се от неотложно укрепване.
Тъй като никой от регионалното министерство не опроверга сметките на пътния началник в телевизионния репортаж от март, напълно е вероятно същото ценообразуване да се повтори още 381 пъти. Което пък ни дава основание по формулата на изхарчването на споменатия милион да изразим предварително още 381 съболезнования към данъкоплатците.
Бройката им все пак е твърде скромна предвид факта, че също в сряда Министерският съвет е одобрил отпускането на извънреден половин милион лева за изграждане на музей на розата в Казанлък - седмица след като отпусна 800 хил. лв. за дострояване на манастирския комплекс "Св. Йоан Предтеча" в Кърджали.
А също и предвид факта, че контролът върху изразходването на бюджетните средства изглежда напълно отпаднала тема от общественото внимание. Нищо че погълнали милиарди магистрали, пътища и улици скоропостижно разцъфват за нови ремонти.
Какво мислите, че ще стане, след като се килна издигнатата със скандални поръчки ограда по границата с Турция? Нищо, разбира се, освен че ще й излеят нови милиони. А след това може и да я поръсят със захар.
През март, след като чул по една от телевизиите бодрата закана на пътен началник, че разходите за разчистване на свлачище върху пътя Асеновград - Смолян ще надхвърлят 1 млн. лв., авторът на подписан с името Черноризец Храбър коментар изрази съболезнованията си към българските данъкоплатци. Поводът - направените от него изчисления въз основа на собствения му опит с подобен вид дейност.
"Един курс ще излезе на данъкоплатците по 1488 лв. - доста по-скъпо от 120-те лева, които аз платих. Но, от друга страна, кой съм аз, че да казвам колко разходи да се правят", беше заключението му.
3 коментара
Може би трябва да се огледаме около нас, за да си дадем сметка, че описаното в публикацията не е единичен случай или изключение. Изправя се инж. Лазар Лазаров, от АПИ, и с най - арогантната си лексика отговаря на "некомпетентния" авто пилот Димитър Илиев, че определените за ремонт на пътната инфраструктура финанси са не само недостатъчни, но и нищожни, за да се изисква някакво качество. И всичко това е при световни цени от 4 млн. лв. на линеен км. автомагистрали. Забележете колко бързо изчезват цифри от новинарски емисии като 22 млн. лв. за ремонта само на половината от виадукта на АМ Хемус на Бебреш. Това са пари дадени само за изкъртване с перфоратор на ръка на колоните, усилването им с мрежа - външно, покриването им с форма на циментов разтвор под налягане, отстраняване на армирана замазка и подмяна. Материалите основно на италианците Mapei и постоянна заетост на около 30 човека за около 10 месеца. По този повод се изправя ресорния министър и заявява на всеслушание, че са подменяни крепежни колони, майко мила. Разбрахте ли сега защо циганите са желани поданици от подкрепяния от 44% от електората "Асфалт бей". А примиренчеството у нас е повсеместно.
Ааа! Как може държавни пари да се дават за църкви и манастири! А дебеловратите църковни лидери се возят в ролсройсове и носят ролекси! Няма такива глупотевини да се случват в друга светска държава, чие здравеопазване и образование така жестоко са заорали в калта!
Публикувано през m.capital.bg
Все пак искам да внеса уточнение, че средствата изразходвани за разчистването на срутилата се скална маса на пътното платно са в размер та 175 хил лв. Цитираната тогава сума беше прогнозна и необходима за трайно укрепване на участъка. Извинявам се ако съм се изразил неточно.
Публикувано през m.capital.bg