Съболезнования в прогресия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Съболезнования в прогресия

Контролът върху изразходването на бюджетните средства изглежда напълно отпаднала тема.

Съболезнования в прогресия

Парите на данъкоплатците

5701 прочитания

Контролът върху изразходването на бюджетните средства изглежда напълно отпаднала тема.


През март, след като чул по една от телевизиите бодрата закана на пътен началник, че разходите за разчистване на свлачище върху пътя Асеновград - Смолян ще надхвърлят 1 млн. лв., авторът на подписан с името Черноризец Храбър  коментар изрази съболезнованията си към българските данъкоплатци. Поводът - направените от него изчисления въз основа на собствения му опит с подобен вид дейност.

"Един курс ще излезе на данъкоплатците  по 1488 лв. - доста по-скъпо от 120-те лева, които аз платих. Но, от друга страна, кой съм аз, че да казвам колко разходи да се правят", беше заключението му.

В сряда от Министерския съвет дойдоха още по-бодри новини в тази посока. Една от тях е, че правителството е решило да налее в спешен порядък над половин милиард лева в 381 свлачища, категоризирани като нуждаещи се от неотложно укрепване.

Тъй като никой от регионалното министерство не опроверга сметките на пътния началник в телевизионния репортаж от март, напълно е вероятно същото ценообразуване да се повтори още 381 пъти. Което пък ни дава основание по формулата на изхарчването на споменатия милион да изразим предварително още 381 съболезнования към данъкоплатците.

Бройката им все пак е твърде скромна предвид факта, че също в сряда Министерският съвет е одобрил отпускането на извънреден половин милион лева за изграждане на музей на розата в Казанлък - седмица след като отпусна 800 хил. лв. за дострояване на манастирския комплекс "Св. Йоан Предтеча" в Кърджали.

А също и предвид факта, че контролът върху изразходването на бюджетните средства изглежда напълно отпаднала тема от общественото внимание. Нищо че погълнали милиарди магистрали, пътища и улици скоропостижно разцъфват за нови ремонти.

Какво мислите, че ще стане, след като се килна издигнатата със скандални поръчки ограда по границата с Турция? Нищо, разбира се, освен че ще й излеят нови милиони. А след това може и да я поръсят със захар.

През март, след като чул по една от телевизиите бодрата закана на пътен началник, че разходите за разчистване на свлачище върху пътя Асеновград - Смолян ще надхвърлят 1 млн. лв., авторът на подписан с името Черноризец Храбър  коментар изрази съболезнованията си към българските данъкоплатци. Поводът - направените от него изчисления въз основа на собствения му опит с подобен вид дейност.

"Един курс ще излезе на данъкоплатците  по 1488 лв. - доста по-скъпо от 120-те лева, които аз платих. Но, от друга страна, кой съм аз, че да казвам колко разходи да се правят", беше заключението му.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    vaston avatar :-@
    vaston

    Може би трябва да се огледаме около нас, за да си дадем сметка, че описаното в публикацията не е единичен случай или изключение. Изправя се инж. Лазар Лазаров, от АПИ, и с най - арогантната си лексика отговаря на "некомпетентния" авто пилот Димитър Илиев, че определените за ремонт на пътната инфраструктура финанси са не само недостатъчни, но и нищожни, за да се изисква някакво качество. И всичко това е при световни цени от 4 млн. лв. на линеен км. автомагистрали. Забележете колко бързо изчезват цифри от новинарски емисии като 22 млн. лв. за ремонта само на половината от виадукта на АМ Хемус на Бебреш. Това са пари дадени само за изкъртване с перфоратор на ръка на колоните, усилването им с мрежа - външно, покриването им с форма на циментов разтвор под налягане, отстраняване на армирана замазка и подмяна. Материалите основно на италианците Mapei и постоянна заетост на около 30 човека за около 10 месеца. По този повод се изправя ресорния министър и заявява на всеслушание, че са подменяни крепежни колони, майко мила. Разбрахте ли сега защо циганите са желани поданици от подкрепяния от 44% от електората "Асфалт бей". А примиренчеството у нас е повсеместно.

  • 2
    deadsmurf avatar :-|
    deadsmurf

    Ааа! Как може държавни пари да се дават за църкви и манастири! А дебеловратите църковни лидери се возят в ролсройсове и носят ролекси! Няма такива глупотевини да се случват в друга светска държава, чие здравеопазване и образование така жестоко са заорали в калта!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    dde1433511118432642 avatar :-|
    Lazar Lazarov

    Все пак искам да внеса уточнение, че средствата изразходвани за разчистването на срутилата се скална маса на пътното платно са в размер та 175 хил лв. Цитираната тогава сума беше прогнозна и необходима за трайно укрепване на участъка. Извинявам се ако съм се изразил неточно.

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK