С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 17 юли 2015, 16:46, 10435 прочитания

Илюзия за недосегаемост

Новият ръст на пътните произшествия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Когато в края на януари 2014 г. магистратите от Върховния административен съд излизат с тълкувателно решение, поставящо извън закона мобилните полицейски камери, те едва ли са си давали сметка, че година по-късно на съвестта им ще тежат поне 59 човешки живота. Според полицейската статистика обаче с точно толкова се е увеличила смъртността по българските пътища за миналата година спрямо предходната, което отговаря на около 10% ръст.

За съжаление черната тенденция се запазва и през първата половина на тази година, демонстрирайки съвсем недвусмислено пряката причинно-следствена връзка между електронния контрол върху трафика и произшествията с фатален край.


Статистиката за 15-те месеца без мобилни камери за жалост показва, че мнозинството от българските шофьори явно са крайно първосигнални в своето поведение на пътя и отказват да се съобразяват с правилата, докато не почувстват директна заплаха да бъдат сурово наказани и санкцията реално да влезе в сила - нещо, което по старите административни процедури реално не се случваше.

Усещането за безнаказаност, насадено от липсата на ефективен контрол, всъщност е най-големият убиец на пътя, тъй като близо 97% от произшествията стават по вина на шофьорите. В около 35 на сто от случаите причината за фаталния инцидент е именно скоростта.

Също така 96% от смъртните случаи са в резултат на четири типа катастрофи: сблъсък между превозни средства, сгазване на пешеходец, излизане от пътя и удар на велосипедист. Общото между всички тях е, че отговорността пада пряко върху човека зад волана. И че има шанс да бъдат избегнати, ако шофьорът не се изкушава да настъпва смело газта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ДНК тест на валутния борд 4 ДНК тест на валутния борд

Кой е бащата на борда, за еврото и Банковия съюз и грубата грешка, ако "забавим темпото"

22 фев 2020, 6815 прочитания

Финтът срещу еврозоната 1 Финтът срещу еврозоната

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

21 фев 2020, 2787 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Коалицията "Хотел Берлин" за БНБ

Изборът за подуправители на централната банка

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10