С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 31 юли 2015, 16:41, 10918 прочитания

Голямата печатна грешка

Спирането на "Преса" и "Тема"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За да разберете какво се случва на вестникарския пазар и какво означава спирането на "Преса" и "Тема", вижте това сравнение:

В Унгария се издават около 40 вестника, а населението е близо десет милиона. В България по данни на НСИ през миналата година са се издавали 295. Броят на журналистите в България е сравним с този на страни като Германия. Накратко медийният пазар тук е хипертрофирал. Има огромен балон и спирането на две издания сега на пръв поглед изглежда като един от първите признаци за нормализиране на средата. Това усещане обаче може и да е измамно.


Медийният балон тук се наду основно с парите от КТБ. Покупката нa вестници от (семейството) на Делян Пеевски беше финансирано с кредити от Цветан Василев. Пак той практически е издържал "Преса" и "Тема", както изглежда - и "Стандарт", "Шоу", "Блиц", а вероятно отчасти и "24 часа" и "Труд". Това кранче обаче пресъхна. "Благодетелят" на българския вестникарски пазар е в немилост, а поне засега не се забелязват други желаещи да губят огромни суми в подобни области.

Това обаче не означава задължително, че е започнала корекция, след която медийният пазар ще се нормализира. Той в момента е изкривен не само от наливането на пари от КТБ, но най-вече от възможността да се търгува със съдържание и съответно влияние върху политиката. Когато се пресече възможността за злоупотреби с журналистиката, тогава може да има някаква надежда за нормализация. Основна роля в това принципно би трябвало да имат журналистите, но слабата им съпротива срещу злоупотребите с тяхната професия досега не дава особени надежди, че нещо ще се случи. Другият път е самите политици да спрат да се поддават на платения натиск и да търгуват с медийните кукловоди.

За да се случи това обаче, е нужна критична маса горди и свободолюбиви журналисти, както и истински политици, които работят в интерес на хората, а не в свой собствен. Вероятността и за двете, уви, на този етап изглежда малка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Превземането върви по план Превземането върви по план

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

20 сеп 2019, 2237 прочитания

Да живее българо-руската дружба Да живее българо-руската дружба

След шпионския скандал

20 сеп 2019, 1940 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Акцизен флирт

Неясно защо държавата избра да се откаже от контрола върху акцизните стоки за сметка на натиск върху фирмите

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант