Нагласена работа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Нагласена работа

Нагласена работа

Непрозрачните обществени поръчки в Столичната община и Центъра за градска мобилност

7986 прочитания

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


15 милиона лева за електронни табла по спирките, антипаркинг колчета и софтуер за SMS паркиране в "Синя зона". Може да не са огромна сума на фона на милионите, които Европейският съюз даде на София за едно от бижутата, с които кметът Йорданка Фандъкова обича да се хвали - новите автобуси и тролеи на градския транспорт. Но дори и елементарна проверка показва, че тази сума е дадена от общината и общинските дружества на няколко свързани фирми и лица.

Над 10 поръчки за две години са спечелени от фирми, чийто собственик е "Грийнскоуп инвест" - офшорка от Кипър. Разбира се, тези изпълнители може да са били най-квалифицираните за тази работа. Но има няколко неща, които ни карат да се съмняваме. Първо - по някои от тези поръчки има подадена само една оферта. Това е урок номер 1 за всеки одитор, но Столичната община или не го е запомнила, или не иска да го запомни: поръчки, в които има един-единствен кандидат, най-често имат нещо ограничително в условията си, което навежда на мисълта за предварително подбран изпълнител или за некадърен възложител. Второ, фирмите - победители в конкурсите на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), старателно крият собствеността си зад офшорни дружества. И трето - ЦГМ не е от дружествата, които имат най-адекватното управление. Наскоро например дружеството взе заем от 81 млн. лв., за да покрие задължения към транспортни фирми, причинени от неизгодни договори, сключвани не от него, а от общината. По доста договори (някои от които с дружество на бащата на Божидар Лукарски) ЦГМ е купило софтуер, за който няма правата и за поддръжката на който непрекъснато има нужда от допълнителни средства - нещо забранено при еврофондовете например.

Ако общината има едно най-голямо задължение, то е да е прозрачна. За да са сигурни гражданите, че има нормална конкуренция, която пък им осигурява най-качествените и изгодни електронни табла, антипаркинг колчета или софтуер за SMS съобщения. А не че осигурява постоянен доход на добре свързани лица.

15 милиона лева за електронни табла по спирките, антипаркинг колчета и софтуер за SMS паркиране в "Синя зона". Може да не са огромна сума на фона на милионите, които Европейският съюз даде на София за едно от бижутата, с които кметът Йорданка Фандъкова обича да се хвали - новите автобуси и тролеи на градския транспорт. Но дори и елементарна проверка показва, че тази сума е дадена от общината и общинските дружества на няколко свързани фирми и лица.

Над 10 поръчки за две години са спечелени от фирми, чийто собственик е "Грийнскоуп инвест" - офшорка от Кипър. Разбира се, тези изпълнители може да са били най-квалифицираните за тази работа. Но има няколко неща, които ни карат да се съмняваме. Първо - по някои от тези поръчки има подадена само една оферта. Това е урок номер 1 за всеки одитор, но Столичната община или не го е запомнила, или не иска да го запомни: поръчки, в които има един-единствен кандидат, най-често имат нещо ограничително в условията си, което навежда на мисълта за предварително подбран изпълнител или за некадърен възложител. Второ, фирмите - победители в конкурсите на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), старателно крият собствеността си зад офшорни дружества. И трето - ЦГМ не е от дружествата, които имат най-адекватното управление. Наскоро например дружеството взе заем от 81 млн. лв., за да покрие задължения към транспортни фирми, причинени от неизгодни договори, сключвани не от него, а от общината. По доста договори (някои от които с дружество на бащата на Божидар Лукарски) ЦГМ е купило софтуер, за който няма правата и за поддръжката на който непрекъснато има нужда от допълнителни средства - нещо забранено при еврофондовете например.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    nikeair avatar :-|
    NicK

    Прокуратурата там не пипа, а в замяна ГЕРБ не пипа прокуратурата....

  • 2
    bg_nad_vsichko avatar :-|
    Истината - "езикът на омразата"

    [quote#1:"NicK"]Прокуратурата там не пипа, а в замяна ГЕРБ не пипа прокуратурата.... [/quote]
    Аслъ

  • 3
    aussie avatar :-|
    aussie

    Няма какво повече да се каже след статията.
    Няма истинска профисионална инженерна фирма в света която да се крие зад офшорка, освен ако не е Гугъл или Майкрософт.
    Кофти работа, ама такъв е материала какво да се прави :)

  • 4
    aussie avatar :-|
    aussie

    Той материала един завод за боклук 20 години не можа да направи :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

ак-ват-сО

ак-ват-сО

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK