Мръсният български дизел

След скандала във Volkswagen

   ©  Цветелина Николаева
   ©  Цветелина Николаева

 

В България нито контролът е идеален, нито шофьорите държат на екологични возила    

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


38 коментара
  • 1
    bobi221 avatar :-?
    bobi221

    Капитал

    И след като се монтира газова какво става с двигателя от екологична гледна точка ?

  • 2
    lz5qd avatar :-|
    lz5qd
    • -14
    • +100

    Карах на газ и беше екологично, Държавата сложи акциз.
    Карах и на метан, екологично, но и там сложиха акциз.
    Сега си махнах катализатора и карам на дизел - македонски, нямат евроакциз.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    staska avatar :-?
    staska

    А ние чист ... дали сме подушвали?

  • 4
    t_ avatar :-|
    t_

    В последно време даже предлагат газови уредби за дизелови автомобили. Определено стават по - чисти, особено по - старите дизели.

    А относно замърсяването - скоро карах след един хубавец - взе ми здравето. Удуши ме. Ей, тоя направо е задимил пункта за технически прегледи като са го проверявали.

  • 5
    romolus avatar :-|
    Додо

    А защо, многоуважаемият Капитал/ Дневник не направи едно журналистическо разследване. 10 пункта, 10 автомобила, различни пунктове, скрита камера, документиране, после, в независима лаборатория, анализ. После материал. Ако си свършите добре работата, може да има много сериозни последици. Предпологам, че няма да го направите. Но, дано някоя телевизия поне да го направи.

  • 6
    fdr1443308031475195 avatar :-|
    Ognian Stoianov

    Лесно е да пишеш срещу нещо - трудно е да се бориш с нещото.
    Например от Капитал могат да започнат борбата със старите автомобили, като ми купят нов Мерцедес наместо стария...

    А и какво се разбира под нови автомобили? Щото ако се разбира румънска дачия или полска шкода - не, благодаря!

  • 7
    gogo2011 avatar :-|
    gogo2011

    До коментар [#6] от "Ognian Stoianov":

    Достатъчно ще като начало да отрежат достъпа на димящи автомобили до градовете, данъкът става голям за такива коли. Ако те устройва, значи си ОК. Ако е проблем, продаваш старата печка - голямата ти гордост - купуваш бензинова Дачия, базов модел, и се возиш. Или избираш градски транспорт. Така е в белите страни.

  • 8
    gogo2011 avatar :-|
    gogo2011

    До коментар [#5] от "Додо":

    Като се сетя колко пушилка се вдигна и около веригите бензиностанции дето ни мамели и пак имаме най-скъпият дизел в ЕС. А да бяха взели проби от дизел на няколко бензиностанции на Лукойл и да пратят за анализ в немска лаборатория. Ти да видиш! Ама топки трябват.

  • 9
    sexion_d_assaut avatar :-|
    sexion_d_assaut

    Това статия или tweet?

    LPG замърсява по-малко, но с качеството на газовите в България това е под съмнение. Аз съм карал с газова и пак бих карал - но само ако е фабрична щото иначе много пробелеми.

    Стана ясно едно - мощна и екологична кола (според евро стандартите) няма. Има шмекерии.

  • 10
    romolus avatar :-|
    Додо

    До коментар [#8] от "gogo2011":

    Мисля, че това са различни неща. Иван Костов ще оставим да се бори срещу Лукойл-а. Нека се съсредоточим върху възможното


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Ковид влезе в съда

Ковид влезе в съда