Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Българската администрация действа бързо. Отне й по-малко от година да забележи, че Uber работи в страната, Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да образува производство, да вземе решение, а Върховният административен съд (ВАС) да го потвърди. В резултат дейността на алтернативния на такситата превозвач в София вече е забранена.
Само няколко дни по-късно всички сме наясно, че реакцията на властите е колкото "бърза", толкова и неадекватна. Uber продължава да работи и едва ли ще спре. По-категорично потвърждение за безсмислието на една норма от откритото й неглижиране няма.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
10 коментара
Измекярска "услуга" която убива легалния бизнес.... Затова и и по цяла Европа ги забраняват.. Оня ден и централния и офис в Холандия бе претърсен и ЗАТВОРЕН..
Дърво и огън за юбермеринджеите!
дефинирай ми измекярска в контекста на 2015 година..
До коментар [#1] от "Da be.. da..":
Когато си миризлив бакшиш и си мразиш работата и целият свят ти е виновен, че си миризлив бакшиш...
Ще си ползвам юберчето до последно !!
Публикувано през m.capital.bg
Юбер убер алес.
До коментар [#2] от "mashine":
Такава, която не плаща данъци в съответната страна например.
А инак Капитал каквото се запрехласвал.. Нали Убер са регистрирани в страна в ЕУ, а? Нали от КЗК ги глобиха, А? След като са регистрирани в страна от ЕУ мислите ли, че ще избегнат глобата, а?
А ако продължат да оперират и ги треснат още 500к, дали ще продължат да оперират, а? Ма Капитал разбира се не могат да видят по-далеч от носа си.
Айде нашляпайте ми минусите сега.
До коментар [#3] от "jesus":
Тоест само миризливите бакшиши плащат данъци? :D
Айде накарайте ги да си плащат данъците да се регистрират като таксиметрова фирма и толкова , ако не искат забрана ,глоби , санкции и така нататък
До коментар [#8] от "Tru Soulja":
Не тях. Шофьорите трябва да се регистрират.
Не би трябвало да е проблем и цели тексиметрови компании да работят с Uber. Само ще трябва всеки шофьор да си има отделна регистрация.
Много подобна дейност извършват и сайтовете за freelancer-и.
Свързват изпълнител с клиент, даже и в разплащанията посредничат. Не ги вълнува, как е регистрирани всеки в неговата държава.
Тях никой не се е сетил да ги забранява, макар че са много по ръба на закона или дори отвъд...
И какво стана сега? Убер се оттеглиха от България.. Нещо за абдикация държавността ли говорехте Капитал?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.