Когато да нямаш скандал е лошо

България и Volkswagen

Скандалът с Volkswagen е толкова мащабен и толкова вреден за дизеловите двигатели и за немското автомобилостроене, че ще промени индустрията завинаги, прогнозира миналата седмица във водещия си коментар Economist. Ако трябва да напишем коментар по темата тук, той ще започва така: скандалът с Volkswagen е толкова далечен и толкова несъществен за българския автопазар, че той няма да има никакви ефекти или последствия за него. Звучи като два различни свята, нали?

Да изброим особеностите на българския пазар: ниски разполагаеми доходи, огромно ниво на автомобили втора ръка, от които 96% са над 5-годишни, свито потребление, високо ниво на корупция, което позволява дупки в регулациите и в контрола, сбъркани данъчни стимули. Това, да си признаем честно, не е картината на един пазар, част от развития свят. Да говориш за вредните емисии на новите дизели в страна, където 20-годишни автомобили преминават "успешно" тестовете за газове в пунктовете за годишни прегледи, е като да говориш за правата на жените в Саудитска Арабия - интересна съвременна концепция, но трудно пробиваща тук.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове