Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Добре, Uber е забранен в София. Да, българската администрация е закостеняла, но услугата е забранена и на още доста места по света. Закостенели са и регулациите за много индустрии, но това е отделна тема, и тя не е само българска. Към момента правилата са такива, каквито са, и докато не бъдат измислени по-добри, налага се всички да ги спазваме.
Затова и когато столичните таксиметрови превозвачи сезираха Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), че Uber завзема бизнеса им, спестявайки си огромна част от техните разходи и най-вече данъци и такси, логиката беше съвсем правилна. Което прави още по-странно и скандално шикалкавенето на собствениците и мениджърите на такси компаниите за правилата за собствените им фирми (виж текста "Такси към края на данъчния рай")
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
Най-после някой да напише нещо смислено по темата, а именно: бакшишите НЕ плащат данъци. ФАКТ! Всички го знаят, но се правят на ударени.
Публикувано през m.capital.bg
Освен това фирмите лизингодатели нямат никакъв интерес към самата таксиметрова услуга и качеството и. За това дълги години гледаме бакшиши слушащи чалга, по потници, джапанки, анцузи, вмирисани и склонни да се намесват във всеки разговор със своят опит в живота като последна институция.
Публикувано през m.capital.bg
Много ми е досадно да правя реклама, но Yellow от поне едно 10 години си имат на всяка кола лепенка с "правата на клиента", която общо взето се спазва. До сега съм имал един единствен случай с тях, в който шофьора си запали цигара без да ме пита, но след като му казах да ме изчака да сляза и да си пуши колкото иска, си я изгаси без мрънкане, и даже се извини. Всъщност, при тях е удоволствие да оставя бакшиш. Разбира се, те също не ми дават касова бележка, но сега, на фона на останалато криене на данъци в държавата не претендирам много ...
Честно казано, в сравнение с Йелоу, единственото преимущество на Убер е че се плаща с кредитна карта.
Йелоу са една идея по-добри, но имат трески за дялане. Зелените също ми харесват, но са малко.
Публикувано през m.capital.bg
Бакшишът не е задължителен стига човек да си носи достатъчно стотинки в джоба ;) ;)
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#3] от "aoz41309847":
Плащането в Убер може да е с дебитна карта, не е задължително да се използва кредитна.
Ако родните таксита имаха такъв мерак да предоставят качествена услуга, отдавна да са въвели плащане с карти, рейтингова система на шофьорите и строг контрол за автомобилите и спазване на забраната да не се пуши. Не вярвам, че това някога ще се случи по инициатива на таксиметрова компания в България. На който му е кеф да слуша чалга и да смърди на цигари и вкиснато, нека си ползва "регулираните" жълти и зелени услуги.
Що не кажете на кого са Ок, Йелоу, 9 12 80 -за 1 лев и другите?
Трактора, Бойко, Дпс - да продължавам ли?
Уважаеми г-да журналисти, спрете моля с глупостите, че Убер не плащали данъци. Първо проверете как стоят нещата, опишете гледните точки как могат да бъдат тълкувани и тогава мятайте твърдения. Иначе статиите олекват, а това не бях го очаквал от Капитал.
ПП Обобщено статията е добра, КЗК да се взима в ръцете и да действа, а не само да изпълнява политически поръчки.
Консервите с който ни возят са на по 10г+
Таксиметров шофьор да ти издаде касов бон..ха ха ха...само ако го ти го помолиш.
Юбер бяха светъл лъ4 в този бизнес,където трябва да се разместят пластовете.
Определено можем да се возим на по-евтини и 4исти таксита.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.