С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 13 ное 2015, 15:58, 4355 прочитания

Искаме ли въобще промяна

Опитите за реформа в образованието

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Управляващите пропуснаха момента да обяснят ясно какво искат да променят, с каква цел и кога.
Ако имаше състезание по най-бързо отхвърляне на идеи за реформи, през последните месеци щеше да има сериозна конкуренция. Първо бяха промените в съдебната система, след това в МВР, а сега и в образованието. До 9 ноември трябваше да има обществено обсъждане на първите конкретни приложения на новия Закон за предучилищното и училищното образование, който парламентът прие през октомври. Въпросите са ключови и изискваха ясни аргументи на взимащите решения и възможност за конструктивна критика от участниците в системата.

Вместо това обаче разговорът се превърна в медийна истерия. Управляващите пропуснаха момента да обяснят ясно какво искат да променят, с каква цел и кога. Затова след публикуването на предложенията в публичното пространство започнаха да излизат на парче различни части от тях. Първо, колко дълго ще учат първокласниците, после намаляват ли часовете по философия, след това ще се преподава ли "Балканджи Йово" и така нататък. Всяка идея беше публично разгромявана с емоционални, а понякога и абсурдни аргументи. Различните гилдии защитаваха статуквото в своите области, вместо да предложат вариант за алтернатива. Не че стандартите са идеални - има много какво да се дискутира по тях, въпросът е това да става по градивен начин. А ако политиците дават на заден след всяко протестно писмо или гръмко медийно заглавие, ясно е, че няма да се стигне доникъде.  


Съсредоточаването върху брой часове, учебни седмици и литературни произведения освен това зае мястото на важните въпроси. Като тези защо българските ученици не могат да мислят логично и критично или защо учителите са демотивирани и не се развиват професионално. Забравихме да говорим за това какво искаме да се промени в образованието, за да могат тези проблеми да се решат. Ако го искаме въобще.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всичко е ток и жица Всичко е ток и жица

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

12 юли 2019, 4032 прочитания

Безплатното винаги излиза по-скъпо 3 Безплатното винаги излиза по-скъпо

Законодателство и здраве

12 юли 2019, 3465 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Багер зашуми, подкуп повее

Незаконното разкопаване на Витоша

Откриване, закриване и нови въпросителни около "Исторически парк"

Дружеството зад парка официално смени собствеността си, а сред акционерите изплуват познати имена

И още нещо в сметката за ток

С непазарни механизми държавата се опитва да поддържа жива ТЕЦ "Марица-изток 2"

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Тарантино и другите

По-интересните заглавия от ваканционния афиш

I like to move it, move it

В света на Ingress - GPS базираната игра от създателите на Pokemon Go, която подтиква към движение и социални контакти