Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 11 дек 2015, 14:22, 5696 прочитания

Как се осребрява екология

Строежът на магистрала "Хемус"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тази седмица министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова предприе привидно похвален ход - поиска парламентарна подкрепа за изграждането на автомагистрала "Хемус". Причината беше много по-високата от очакваната цена за 60-километровата отсечка, която предстои да бъде построена - близо 800 млн. вместо очакваните 430 млн. лв. Допълнителен мотив за това е, че участъкът ще бъде завършен след края на мандата на настоящето правителство. Дотук добре.

Цената на "Хемус" обаче скочи заради решението магистралата максимално да опазва зоните в "Натура 2000", заради което бяха предвидени няколко тунела и виадукти. Именно те я оскъпяват толкова много. По същата причина за магистрала "Струма" беше предвиден 15 км тунел, чиято цел беше да предпази биоразнообразието на Кресненското дефиле.


Тогава обаче кабинетът не поиска парламентарна подкрепа, за да построи съоръжението, което щеше да струва над 1 млрд. лева. Вместо това се реши да се изгради по-евтин вариант през дефилето. Защо ли?

Причината е, че толкова сложен тунел няма как да бъде изграден от българска фирма. Докато по-малките тунели по "Хемус" могат. А и в случая с магистралата между София и Варна чуждите конкуренти бяха успешно отстранени. Така, вместо да се мине на по-евтин вариант, се прибягна да търсенето за парламентарна подкрепа.

На печелившите - честито.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бъдещата енергийна реалност 1 Бъдещата енергийна реалност

Или защо сегашната криза е предпоставка за ускоряване на енергийния преход

24 май 2020, 2588 прочитания

Утре ли е вече?* 1 Утре ли е вече?*

Как пандемията промени Европа, седемте парадокса на COVID-19

22 май 2020, 4582 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Защо беше важно

Спънатата съдебна реформа

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10