НА ЖИВО от 11:00 ч.:
Иновации в болниците, апаратурата и медицинските изделия

Как се осребрява екология

Строежът на магистрала "Хемус"

Капитал    ©  Капитал
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Тази седмица министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова предприе привидно похвален ход - поиска парламентарна подкрепа за изграждането на автомагистрала "Хемус". Причината беше много по-високата от очакваната цена за 60-километровата отсечка, която предстои да бъде построена - близо 800 млн. вместо очакваните 430 млн. лв. Допълнителен мотив за това е, че участъкът ще бъде завършен след края на мандата на настоящето правителство. Дотук добре.

Цената на "Хемус" обаче скочи заради решението магистралата максимално да опазва зоните в "Натура 2000", заради което бяха предвидени няколко тунела и виадукти. Именно те я оскъпяват толкова много. По същата причина за магистрала "Струма" беше предвиден 15 км тунел, чиято цел беше да предпази биоразнообразието на Кресненското дефиле.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    venelingeologia avatar :-|
    venelingeologia
    • - 1
    • + 21

    В България днес се краде, както никога до сега не се е крало...

    Нередност?
  • 2
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • + 8

    До коментар [#1] от "venelingeologia":

    Е, така е, колкото по-заможни са крадците, толкова пò на едро крадат.

    Нередност?
Нов коментар