С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 11 дек 2015, 14:22, 5637 прочитания

Как се осребрява екология

Строежът на магистрала "Хемус"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тази седмица министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова предприе привидно похвален ход - поиска парламентарна подкрепа за изграждането на автомагистрала "Хемус". Причината беше много по-високата от очакваната цена за 60-километровата отсечка, която предстои да бъде построена - близо 800 млн. вместо очакваните 430 млн. лв. Допълнителен мотив за това е, че участъкът ще бъде завършен след края на мандата на настоящето правителство. Дотук добре.

Цената на "Хемус" обаче скочи заради решението магистралата максимално да опазва зоните в "Натура 2000", заради което бяха предвидени няколко тунела и виадукти. Именно те я оскъпяват толкова много. По същата причина за магистрала "Струма" беше предвиден 15 км тунел, чиято цел беше да предпази биоразнообразието на Кресненското дефиле.


Тогава обаче кабинетът не поиска парламентарна подкрепа, за да построи съоръжението, което щеше да струва над 1 млрд. лева. Вместо това се реши да се изгради по-евтин вариант през дефилето. Защо ли?

Причината е, че толкова сложен тунел няма как да бъде изграден от българска фирма. Докато по-малките тунели по "Хемус" могат. А и в случая с магистралата между София и Варна чуждите конкуренти бяха успешно отстранени. Така, вместо да се мине на по-евтин вариант, се прибягна да търсенето за парламентарна подкрепа.

На печелившите - честито.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

А следващата епидемия? А следващата епидемия?

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

14 фев 2020, 2172 прочитания

Валери Симеонов: Ръгбиста в мъглата 3 Валери Симеонов: Ръгбиста в мъглата

Изказванията на политика за bTV показва притеснителния поход на властта да се мачкат свободните медии

14 фев 2020, 3274 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Защо беше важно

Спънатата съдебна реформа

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10