Как се осребрява екология

Строежът на магистрала "Хемус"

Тази седмица министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова предприе привидно похвален ход - поиска парламентарна подкрепа за изграждането на автомагистрала "Хемус". Причината беше много по-високата от очакваната цена за 60-километровата отсечка, която предстои да бъде построена - близо 800 млн. вместо очакваните 430 млн. лв. Допълнителен мотив за това е, че участъкът ще бъде завършен след края на мандата на настоящето правителство. Дотук добре.

Цената на "Хемус" обаче скочи заради решението магистралата максимално да опазва зоните в "Натура 2000", заради което бяха предвидени няколко тунела и виадукти. Именно те я оскъпяват толкова много. По същата причина за магистрала "Струма" беше предвиден 15 км тунел, чиято цел беше да предпази биоразнообразието на Кресненското дефиле.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове