Как се осребрява екология
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Как се осребрява екология

Капитал

Как се осребрява екология

Строежът на магистрала "Хемус"

5795 прочитания

Капитал

© Капитал


Тази седмица министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова предприе привидно похвален ход - поиска парламентарна подкрепа за изграждането на автомагистрала "Хемус". Причината беше много по-високата от очакваната цена за 60-километровата отсечка, която предстои да бъде построена - близо 800 млн. вместо очакваните 430 млн. лв. Допълнителен мотив за това е, че участъкът ще бъде завършен след края на мандата на настоящето правителство. Дотук добре.

Цената на "Хемус" обаче скочи заради решението магистралата максимално да опазва зоните в "Натура 2000", заради което бяха предвидени няколко тунела и виадукти. Именно те я оскъпяват толкова много. По същата причина за магистрала "Струма" беше предвиден 15 км тунел, чиято цел беше да предпази биоразнообразието на Кресненското дефиле.

Тогава обаче кабинетът не поиска парламентарна подкрепа, за да построи съоръжението, което щеше да струва над 1 млрд. лева. Вместо това се реши да се изгради по-евтин вариант през дефилето. Защо ли?

Причината е, че толкова сложен тунел няма как да бъде изграден от българска фирма. Докато по-малките тунели по "Хемус" могат. А и в случая с магистралата между София и Варна чуждите конкуренти бяха успешно отстранени. Така, вместо да се мине на по-евтин вариант, се прибягна да търсенето за парламентарна подкрепа.

На печелившите - честито.

Тази седмица министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова предприе привидно похвален ход - поиска парламентарна подкрепа за изграждането на автомагистрала "Хемус". Причината беше много по-високата от очакваната цена за 60-километровата отсечка, която предстои да бъде построена - близо 800 млн. вместо очакваните 430 млн. лв. Допълнителен мотив за това е, че участъкът ще бъде завършен след края на мандата на настоящето правителство. Дотук добре.

Цената на "Хемус" обаче скочи заради решението магистралата максимално да опазва зоните в "Натура 2000", заради което бяха предвидени няколко тунела и виадукти. Именно те я оскъпяват толкова много. По същата причина за магистрала "Струма" беше предвиден 15 км тунел, чиято цел беше да предпази биоразнообразието на Кресненското дефиле.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    venelingeologia avatar :-|
    venelingeologia

    В България днес се краде, както никога до сега не се е крало...

  • 2
    evpetra avatar :-|
    evpetra

    До коментар [#1] от "venelingeologia":

    Е, така е, колкото по-заможни са крадците, толкова пò на едро крадат.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Дръжте се здраво

Дръжте се здраво

Солидарност по брюкселски

Солидарност по брюкселски

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK