Стабилност на подаръците за олигархията

Предколедно дадената на Пеевски най-скъпа поръчка за магистрала обяснява и защо няма да има съдебна реформа

Докато повтаряха мантрата за стабилност, управляващите изляха близо 1 млрд. лева от бюджета в подкрепа на модела "Кой"
Докато повтаряха мантрата за стабилност, управляващите изляха близо 1 млрд. лева от бюджета в подкрепа на модела "Кой"    ©  Юлия Лазарова
Докато повтаряха мантрата за стабилност, управляващите изляха близо 1 млрд. лева от бюджета в подкрепа на модела "Кой"
Докато повтаряха мантрата за стабилност, управляващите изляха близо 1 млрд. лева от бюджета в подкрепа на модела "Кой"    ©  Юлия Лазарова

Докато управляващите от ГЕРБ и Б-то на РБ-то (Р отпадна като реформите, които щяха да правят, а Б вече е блоковото поставяне в услуга на статуквото на 4 от петте партии в десния съюз) повтарят до премала мантрата за стабилност, хората на министър Павлова успяха да проведат вероятно най-бързата обществена поръчка в новата ни история, а също и най-скъпата в категорията си - за част от магистрала "Хемус".

Един от двата победителя, разбира се, е фирма, свързана с Делян Пеевски. Докато премиерът Борисов заплашваше, че ще ни прати на избори, ако продължат твърденията, че е зависим от него, депутатът от ДПС, станал нарицателно на модела "Кой", получи за Коледа грандиозния подарък от 500 млн. лв. от парите на данъкоплатците. А заедно с 300-те милиона за другия изпълнител - фирма, сочена за близка до генералния директор на "Лукойл България" Валентин Златев, сумата с ДДС почти удари милиард. За отсечка от 60 километра.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


27 коментара
  • 1
    boi4ka avatar :-|
    boi4ka

    Добре де, до кога ще търпим? За всичко сме виновни самите ние. Жалки сме.

  • 2
    m17 avatar :-|
    m17
    • -238
    • +13

    Поредната манипулативна статия - общи приказки и костовашки заклинания. С този начин на мислене Р без Б ще гледа следващия парламент през крив макарон.

  • 3
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Много добра статия, евала!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 4
    antipa avatar :-|
    D-r D

    Все по-гадно става. И гербаджиите - все по-зависими.

  • 5
    petar__ avatar :-|
    petar__

    докато си седим пред компютрите и просто цъкаме нищо няма да се случи.
    Срещу мафията са нужни постоянни усилия и граждански простести

  • 6
    varnasummer avatar :-P
    varnasummer

    Оставете хората да си крадат! Вие какво, нови избори ли искате?

  • 7
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    За мен това е тенденциозна и манипулативна статия, крайно неподхождаща за Капитал.
    Първо - що се отнася до цената на отсечката, за мен също отначало беше неприятна изненада, че офертите са два пъти по-високи от индикативната цена. Но пак тук, в Капитал се публикуваха офертите на всички участници в търга. Чуждестранните фирми, подаваха цени много по-високи от индикативната цена. Нито една оферта дори не се доближава до нея. Това няма ли никакво значение, не е ли някакъв ключов индикатор? Ако е възможно да се построи за много по-малко пари, как така никой не ги предложи, след като тежестта за крайният резултат е на цената е 75%? Цената пак е най-важният показател, което за мен е доста погрешна стратегия, но това е друга тема и не за нея става дума.
    Ако някой има възражения, че конкурсът е опорочен или в някакви нарушения на ЗОП, да го оспори веднага. Сигурен съм, че конкурентите в него няма да ме чакат да ги "съветвам", а вече са направили или биха направили всичко, за да си защитят бизнес интересите. Явно никой не иска да построи такова съоръжение на индикативната цена, а това е възможно на цените, които участниците в конкурса са предложили. Погрешно е да се смята, че има някаква определена цена на километър за магистрала и тя трябва да се спазва. Ако е друга цената-значи се краде. Не защитавам сляпо милиардерите от строителните компании, които печелят поръчките и строят през последните години. Но в конкурсите си има условия за опит, техника, финансиране и т.н., на които въпросните фирми задължително отговарят. Какво значи, че са свързани с Пеевски или със Златев? Наистина питам. Спечелилите търга доколкото виждам, са обединения от фирми. Доколкото имам инфо и следя тази тема от близо през годините, защото ми е много важна и интересна, не мога да кажа, че това са някакви мафиотски фирми, по-скоро това са големи български строителни фирми, които не за първи път строят пътища. Имат капацитет. В статията пише:
    "Един от двата победителя, разбира се, е фирма, свързана с Делян Пеевски. Докато премиерът Борисов заплашваше, че ще ни прати на избори, ако продължат твърденията, че е зависим от него, депутатът от ДПС, станал нарицателно на модела "Кой", получи за Коледа грандиозния подарък от 500 млн. лв. от парите на данъкоплатците. А заедно с 300-те милиона за другия изпълнител - фирма, сочена за близка до генералния директор на "Лукойл България" Валентин Златев, сумата с ДДС почти удари милиард. За отсечка от 60 километра."
    Имам чувството, че чета вестник ШОУ или ШОК, или Галерия - имената са избрани произволно и не целя да обиждам читателите им. Не е необходимо.
    Каквото и да се случи, няма как някоя фирма да получи въпросното финансиране, без да е изградила съответната инфраструктура. За мен това е подарък - пари без нищо. Останалото е елементарна манипулация. Извадете фирмите от обединенията и ги анализирайте. Не отговарят ли на критериите, защо са дали такива цени, кой друг може да извърши тази поръчка, протестират ли останалите участници в конкурса?
    http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2015/12/07/2664997_kandidatite_da_stroiat_dve_otsechki_ot_hemus/
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/12/03/2662673_i_hemus_shte_se_stroi_ot_bulgarski_kompanii/
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/12/07/2665059_hemus_se_prevrushta_v_nai-skupata_magistrala/

    Има и таблици с предлаганите цени на участниците в конкурса.
    Според мен, високата цена доколкото е висока, защото нямаме с какво да сравняваме, не е за пренебрегване и не трябва да се игнорират факти. Но от другата страна според мен тежи много повече загубата за цялата държава от липсата на тази инфраструктура. Това е цял един регион на България, който от 1971 година чака!

  • 8
    mihail_p avatar :-|
    mihail_p

    е те ще обжалват.
    обаче защо икономическа полиция
    и данс не направят проверка, като
    как е направено заданието и индикативната цена.
    и критерия за иценка на предложенията.
    борисов е вече официално лакей на доган.
    и мъжка секретарка.
    явно папчицата с криминалните му деяния
    не е малка.

  • 9
    mihail_p avatar :-|
    mihail_p

    [quote#7:"Чичи (Ice Man's fan)"]За мен това е тенденциозна и манипулативна статия, крайно неподхождаща за Капитал. [/quote]
    не е.
    защо е заложена цена, която ще се надскочи два пъти.
    значи организаторът от министерството има съмнителни критерии.
    има и възможност да има картел между участниците.
    някой нещо да каза за 30те километра за 230 милиона
    на доган пътя около водното огледало.
    по принцип не се разглеждат оферти над 25% отгоре на индикативната цена. но явно това не важи в случая.
    не може 60 километра да струват 800 милиона.
    това е данък мълчание на доган.
    боклуци.

  • 10
    ordene avatar :-|
    ordene

    Със всичко от Чичи бих се съгласил, ако не ставаше дума за България, Бойко Борисов и най-корумпираната система за обществени поръчки може би в света. Тези две поръчки са купени и продадени много преди изобщо да са били обявени и заради това всички размисли на тема законност, смисъл, спазване на процедурите при провеждането им са безсмислени.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал