Да не се правим

Да не се правим

Държавните пари за медии ще се дават без конкурс

2807 прочитания

© Надежда Чипева


С гласовете на депутатите от ГЕРБ, АБВ и част от ДПС остана в сила досегашната порочна практика за купуване на медийно влияние в телевизии и радиостанции, при това на тъмно, без да се приложи Законът за обществените поръчки (ЗОП). Така властта си купува комфорт. Подборът на каналите, съдържанието на продукцията и цената на услугите се подчиняват изцяло на субективната преценка на властимащите.

По-страшното в този случай е, че любовната игра на властта с медиите и обратното - на медиите с властта, е доброволна и очевидно еднакво приятна за двете страни. ЗОП се отнася до радиото и телевизиите, от това се чувстват ощетени вестниците. Две от централните столични издания излязоха с коментари на първите си страници не срещу отсъстващите правила в закона, а защото не са включени в държавното разпределение на парите от обществени поръчки. За любовта на властта и медийното й благоразположение се водят битки. Това е само още едно доказателство, че голяма част медиите са загърбили основната си функция - да служат на хората, а само търсят  място на глашатаи и PR-и на властта.

Управляващите услужливо оставиха широко отворена вратата за плащането на медии под масата и на входа вече има навалица.

Тъжната истина е, че дори и да имаше някакви написани правила, това нямаше да гарантира честни отношения между властта и медиите. Сегашният Закон за обществените поръчки на хартия гарантира истинска конкуренция за държавните пари, но практиката е точно обратната. Едва ли има поръчка, която да не се решава "политически", особено предвид огромното количество партии във властта.

Неприятното в историята с медиите е друго. Тя показва, че политиците мислят, че вече дори нямат нужда от някаква маска на благоприличие. Че са приели всичко случващо се в момента за нормално и смятат, че няма никаква необходимост да си създават затруднения с нови правила за заобикаляне.

С гласовете на депутатите от ГЕРБ, АБВ и част от ДПС остана в сила досегашната порочна практика за купуване на медийно влияние в телевизии и радиостанции, при това на тъмно, без да се приложи Законът за обществените поръчки (ЗОП). Така властта си купува комфорт. Подборът на каналите, съдържанието на продукцията и цената на услугите се подчиняват изцяло на субективната преценка на властимащите.

По-страшното в този случай е, че любовната игра на властта с медиите и обратното - на медиите с властта, е доброволна и очевидно еднакво приятна за двете страни. ЗОП се отнася до радиото и телевизиите, от това се чувстват ощетени вестниците. Две от централните столични издания излязоха с коментари на първите си страници не срещу отсъстващите правила в закона, а защото не са включени в държавното разпределение на парите от обществени поръчки. За любовта на властта и медийното й благоразположение се водят битки. Това е само още едно доказателство, че голяма част медиите са загърбили основната си функция - да служат на хората, а само търсят  място на глашатаи и PR-и на властта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Без никакви задръжки

Без никакви задръжки