С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 12 фев 2016, 17:01, 5739 прочитания

Порочна система, калпави пътища

Защо новопостроени отсечки се повреждат скоро след рязането на лентичката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Няколко дупки в новооткрития обходен път за Монтана, издълбани от тирове, тежащи по 50 тона, може и да не са най-голямата драма на пътната инфраструктура у нас. Но случаят с отсечката (виж текста Щрак, щрак лентичка и дупка), финансирана с над 50 млн. лв. публични средства, е показателен за недъзите на системата за възлагане и изпълнение на големи инфраструктурни проекти.

Да, и в други държави има дупки по пътищата, вали дъжд, строителите понякога имат проблеми с администрацията или с икономическата обстановка.


У нас обаче неизменно и едновременно действат фактори като: манипулирани търгове, неефективна администрация, неактуализирани проекти, недобре функциониращи контролни механизми, съсредоточаване на огромни по обем проекти в ръцете на няколко фаворизирани от властта изпълнители и бързане закъснелите със стартирането си строителни обекти да се довършват, така че да се спаси европейското финансиране.

Резултатите обаче не са особено приятни - скоро след откриването имаше проблеми с магистралите "Струма", "Марица", "Тракия", а сега и с обхода на Монтана.

Разбира се, балансът в тази история е положителен - много по-добре е да има магистрали, по които понякога да се появяват дефекти, отколкото да пълзим в задръстванията по старите пътища. Но дори и един от тези пет фактора да бъде преодолян с волята на държавата, това със сигурност ще се отрази положително на данъкоплатците, шофьорите, а и на самите строители.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мнения Dialy - Лицемерна ли е "Зелената сделка" Мнения Dialy - Лицемерна ли е "Зелената сделка"

И още: Путин не иска склеротична геронтокрация като в СССР; Из България цъкат не само "водопроводни бомби"

28 яну 2020, 909 прочитания

Мнения Daily - БСП не може да са алтернатива, кланяйки се на Живков 2 Мнения Daily - БСП не може да са алтернатива, кланяйки се на Живков

И още: Национализацията на лотариите не решава проблема с хазарта; Протестите заради Перник едва ли ще смутят управляващите

27 яну 2020, 1872 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Д(п)С пере най-добре

Забраната на Анкара за Ахмед Доган и Делян Пеевски

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10