Преди излитане

Капитал

Преди излитане

Поръчките на летище София

5667 прочитания

Капитал

© Капитал


Трябва да се даде възможност на бъдещия концесионер да взима дългосрочни решения за дейностите на летище София. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски. Три дни след това му твърдение летището излезе с обявления за 12 различни обществени поръчки, които скоро ще обявят официално (виж текста "Летище в обратно броене")

Дружеството няма пари за инвестиции и затова търси концесионер, обяви още Московски миналата година. Въпреки това летището е все така активно в в проектите за аутсорсване на различни услуги, ремонти и ново строителство.

Това би могло да се тълкува и като стремеж към вдигане на нивото на аерогарата, ако не беше малката подробност, че тя си търси частен оператор, а една от идеите на концесионирането е да не се наливат държавни пари. Дългосрочните договори за услуги пък поставят новия мениджмънт пред свършен факт и той ще трябва дълго време след влизането си във владение да се бори с наследството, оставено от предишното ръководство.

Може би в тези търгове няма нищо смущаващо. И все пак не е лошо да помним, че според Московски и според ръководството на летището нямаше нищо смущаващо и в поръчката за почистването, която беше аутсорсната на външна компания, според подозренията - с посредничеството на известна фигура от обкръжението на премиера.

Затова е добре подобни търгове да се преглеждат няколко пъти и дори да се прецени доколко е нужно провеждането им точно преди летището да бъде дадено на частник. Вероятно не само чистачките на летището ще бъдат благодарни.

Трябва да се даде възможност на бъдещия концесионер да взима дългосрочни решения за дейностите на летище София. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски. Три дни след това му твърдение летището излезе с обявления за 12 различни обществени поръчки, които скоро ще обявят официално (виж текста "Летище в обратно броене")

Дружеството няма пари за инвестиции и затова търси концесионер, обяви още Московски миналата година. Въпреки това летището е все така активно в в проектите за аутсорсване на различни услуги, ремонти и ново строителство.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Тука няма, там има

Тука няма, там има

Искаме още от същото

Искаме още от същото