Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 20 май 2016, 16:31, 5080 прочитания

Внимание, летище

Концесията на летище София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сметките трябва да бъдат добре направени, за да не се окаже в даден момент, че пътниците трябва да платят това удоволствие.
Най-апетитната хапка в транспортния сектор - летище София, най-накрая полетя към концесионирането си. Министерството заяви, че очаква сериозната сума от 1.2 млрд. лв. за 35-годишен договор. Тъй като отчетите на летището са всичко освен ясни, е възможно това и да е реалистична цена, няма как да бъде казано категорично.

Но освен постигането на добра цена ще са важни още две неща. Сметките трябва да бъдат добре направени, за да не се окаже в даден момент, че пътниците трябва да платят това удоволствие. И второ - концесията трябва да е максимално честна и прозрачна. Само така министерството може да гарантира, че в крайна сметка е постигнало най-добрата сделка, и да опровергае недоверието в концесиите на пристанища и летища, които организира досега.


Основно оправдавайки се със законови изисквания, министерството държи тези концесии в мъгла чак до подаването на офертите. Журналистите не се уведомяват кога предстои подаването на офертите, а крайният резултат става ясен едва при избора на кандидата. Практиката до момента показва процедури с по един кандидат, при които реално няма състезание, а повечето спечелили са известни имена от различни кръгове по интереси покрай властта.

Засега министерството декларира, че всички ще могат да се запознаят с конкретните параметри на концесията след около 10 дни. Това е добра първа стъпка, но останалите също са важни. Този път министерството на Московски, което се проваля доста сериозно в контролните и управленските си функции, трябва да демонстрира адекватност. Защото 35 години са доста дълго време, ако не си доволен от условията.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бъдещата енергийна реалност 1 Бъдещата енергийна реалност

Или защо сегашната криза е предпоставка за ускоряване на енергийния преход

24 май 2020, 3870 прочитания

Утре ли е вече?* 1 Утре ли е вече?*

Как пандемията промени Европа, седемте парадокса на COVID-19

22 май 2020, 5389 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Всички на пода

Полицейските мерки за матурите

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10