Внимание, летище

Концесията на летище София

   ©  Георги Кожухаров
   ©  Георги Кожухаров
Сметките трябва да бъдат добре направени, за да не се окаже в даден момент, че пътниците трябва да платят това удоволствие.

Най-апетитната хапка в транспортния сектор - летище София, най-накрая полетя към концесионирането си. Министерството заяви, че очаква сериозната сума от 1.2 млрд. лв. за 35-годишен договор. Тъй като отчетите на летището са всичко освен ясни, е възможно това и да е реалистична цена, няма как да бъде казано категорично.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


6 коментара
  • 1
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    Високата лицензионна такса няма как да бъде платена от някой друг освен от пасажерите. Което само по себе си е вредно. Далеч по-важно от приходите от концесия е софийското летище да се развие - да има чести полети към много дестинации. Това е жизнено важно за София и страната като цяло защото така се създават бизнес възможности. Една от възможностите за развитие на БГ е да стане център за аутсорсване на бек-офис операции. Но за това е критично важно страната да има добра връзка с повечето големи градове в Европа. Ако се вдигнат лицензионните такси това ще означава по-малко полети от нискобюджетни компании (а на високо-бюджетните не бива да разчитаме, че някак внезапно ще започнат да ни решават проблемите).

  • 2
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    Концесията трябва да е обвързана със запазване на таксите, които пасажерите плащат - т.е. концесионерът да печели от добавени услуги, а не като смъква 10 кожи само заради де факто монополното положение на летището.

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "Николай Николов":

    С малко такси не може да се финансират години ново крадене в БДЖ - социалната система, която дарява железопътен превоз на 1% от капацитета си за българските селяни, понеже не иска да се реформира.

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#2] от "Николай Николов":

    Той би свалял кожи не в зависимост от концесионната такса, а в зависимост от политиката. Монополното положение винаги дава такива възможности, независимо от таксата. Друг е въпроса, че не съм на мнението, че софийското летище има монопол. Букурещ и Белград са достатъчно близо.

  • 5
    briton avatar :-|
    briton

    С този параван Московски какво друго да очакваме. Той е чисто и просто поредната маша от ДС кръговете, управлявана чрез БиБито.
    Две приказки на кръст не може да каже, но иначе е министър. Той пък БиБито като може да каже (сигурно затова е министър председател) и повече е на същото ниво.

  • 6
    himler avatar :-|
    himler

    Ами ще се търси транспорт с рейс я до Отопени, я до Кемал Ататйурк, е някои може и до Белград да идат! И без това хората от Русенско, Търновско, Силистренско и т.н.т. летят през Румъния!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

А къде бляхте толкова време?

А къде бляхте толкова време?