С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 3 юни 2016, 16:44, 6567 прочитания

Оръжията ни са скъпи

Купуването на нови изтребители и корвети

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тази седмица донесе една добра и една лоша новина за въоръжените сили на Република България. Позитивната е, че след близо четвърт век ослушване държавата най-накрая прозря, че е време да започне да инвестира в реални бойни способности за армията си, т.е. във войсково оборудване, което наистина може да се използва.

Става дума за проектите за придобиване на нов тип западен изтребител, за който само се говори от около десетилетие и за модулни патрулни кораби за бойния флот, които бяха одобрени от парламента в четвъртък.


В момента се случва много важен обрат в отбранителната ни политика, защото през последните години армията постепенно беше започнала да деградира в структура с предимно поддържащи и тилови функции и нещо като най-скъпата и неефективна социална служба в страната.

И ако някой ви каже, че държавата не е давала пари за превъоръжаване, не му вярвайте – през последните 15 години за инвестиции във техника са дадени над 1.6 млрд. лв., просто обикновено те са отивали не там, където трябва – за небронирани транспортни вертолети "Кугър", за транспортни самолети "Спартан" (без системи за самозащита) и учебни "Пилатус", за джипове "Мерцедес"...

Това, което обединява гореописаната военна техника, е, че ако бъде пратена на фронтовата линия, тя ще бъде просто подвижна мишена и ще генерира практически нулев отбранителен потенциал.




Лошата новина е, че изборът на проекти, по които ще се изхарчат поне 2.4 млрд. лв., отново не е подкрепен с детайлна аргументация и не почива на някаква ясно формулирана визия.

Властта отново фриволно жонглира със стотици милиони левове, без например да каже как за по-малко от 5 години цената на 8-9 изтребителя може да скочи от 700-800 млн. лв. на 1.5 мрлд. лв.

Или пък защо не оборудва с нови ракети използваните в момента белгийски фрегати за около 200 млн. лв., а иска да строи патрулни кораби за 800 млн. лв.

Или пък защо пренебрегва оборудването на батальонните ни бойни групи, които са приоритет номер едно по линия на НАТО...
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Помощ от държавата? Не, не, мерси Помощ от държавата? Не, не, мерси

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

28 фев 2020, 1199 прочитания

По-добре ли е танковете да дойдат? 1 По-добре ли е танковете да дойдат?

Акциите на прокуратурата

28 фев 2020, 1057 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 11969 прочитания

28 фев 2020, 4071 прочитания

28 фев 2020, 2476 прочитания

28 фев 2020, 2038 прочитания

28 фев 2020, 1652 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Малко на Запад, много напред

Хърватия и България за политиките в образованието

Още от Капитал
"Белите" петна на София

Главният архитект посочи 684 ха свободни терени в София в потвърждение на идеята си за компактно развитие на столицата

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Потупване по рамото от Брюксел

С нетрадиционно позитивен доклад за икономическите дисбаланси Европейската комисия даде още един тласък на България по пътя към еврото

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

Важни ли са дипломите днес

Връзката между образованието и бизнеса – it’s complicated

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10