

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ако едно училище понижи успеха на учениците си от 5.70 на 5.60 и остане в челната тройка за страната, а друго го повиши от 3.20 на 4.00, но пак е в дъното на общата класация, чий резултат е по-съществен? Според Mинистерството на образованието и науката - на първото. Или поне така се разбира от представянето на данните от матурите след 12-и клас тази седмица. Екипът на министър Меглена Кунева се ограничи до простите сметки за общия брой на двойките и шестиците, средните оценки по предмети и региони и традиционното класиране на топ 10 училищата.
Всичко това обаче не дава представа нито за състоянието на училищната система, нито за факторите, влияещи върху успеха или неуспеха на учениците. А предвид съдържанието, върху което те са изпитвани, и стимулирането на зубрене вместо мислене същината на тези класации не е качеството на държавното образование, а възможностите на родителите да плащат на частни учители.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
Разбира се че е по-важен резултата на първото. Тройкаджия или чертворкаджия нямат никакво значение за развитието на страната или икономиката. Тези, които дърпат напред са отличниците.
Тия измислени оценки не знам за какво ни ги пробутват дори. Нека да кажат колко точки от възможните 100 са изкарани. Защото да минеш с тройка само с 23% верни отговори си е достатъчно показателно за състоянието на системата.
До коментар [#1] от " knb ": Те дърпат страната,ако останат в нея.После когато започнат да дърпат и зад тях има една маса която за нищо не става какво прави дърпащия
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.