И зад новите лица - стари схеми

И зад новите лица - стари схеми

Договорът за частни автобусни линии в София

10820 прочитания

© Цветелина Белутова


Привидно в последните седмици в Столичната община просветна идеята за промяна. На две от най-ключовите позиции, свързани с градския транспорт - ресорното заместниккметско място и директорския стол в Центъра за градска мобилност - бяха назначени млади мъже с все още неопетнена репутация.

Двайсет и седем годишният зам.-кмет Евгени Крусев и 33-годишният изпълнителен директор на ЦГМ Христиан Петров тепърва ще покажат дали имат капацитет да се справят с един от най-тежките и скандални ресори в общината. В транспорта на София има много пари, но и твърде много интереси.

И именно тези интереси отново проблеснаха тази седмица, като доказаха, че зад новите си лица Столичната община е все още оплетена в стари, прогнили схеми. В последния ден преди лятната си ваканция общинските съветници прокараха договор, според който софийските данъкоплатци ще дават по 17 млн. лв. всяка от следващите осем години на частна транспортна фирма. "МТК Гроуп" е като реликва от близкото (незабравено) минало, което още може да се види на места като Слънчев бряг (виж текста Град на греха)

Фирмата е свързана с Румен Гайтански-Вълка и ВИС-2 и на практика в момента няма дейност, но общината ще я съживи, като й подари възможността да си закупи 60 нови автобуса и да обслужва 17 автобусни линии за сметка на общинското "Столичен автотранспорт". Официалният аргумент за това е заплахата от неустойки от пет милиона лева заради несключен договор от времето на Бойко Борисов. София обаче има всички шансове да спечели делото, подкрепена от ново решение на Върховния административен съд.

Това е и противно на решението всички линии да се върнат към общинските дружества. Ясно е само, че общинските съветници бяха много мотивирани да прокарат това решение - и ГЕРБ, и БСП, и СДС. В крайна сметка договорът мина по предложение на ВМРО, които, както винаги, нямат проблем да запишат черна точка на своя сметка. Защото вероятно зад нея стоят други точки.

Привидно в последните седмици в Столичната община просветна идеята за промяна. На две от най-ключовите позиции, свързани с градския транспорт - ресорното заместниккметско място и директорския стол в Центъра за градска мобилност - бяха назначени млади мъже с все още неопетнена репутация.

Двайсет и седем годишният зам.-кмет Евгени Крусев и 33-годишният изпълнителен директор на ЦГМ Христиан Петров тепърва ще покажат дали имат капацитет да се справят с един от най-тежките и скандални ресори в общината. В транспорта на София има много пари, но и твърде много интереси.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Понеже се очертава нашите хора да загубят делото срещу общината, затова давайте бързо да се съгласяваме на извънсъдебно споразумение в най-тежкия вариант (съживяване на концесията), за да не останат капо.

    Апропо, юристконсултката уволнена ли е вече? Спомням си за няколкото жестоко пребити футболисти, които се престарали да си вкарат положенията в нагласен мач и да прецакат тотото на шефовете си.

  • 2
    xki52318522 avatar :-|
    xki52318522

    мафийка ....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Във водовъртежа на три кризи

Във водовъртежа на три кризи

КапиталНО

КапиталНО