С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 5 авг 2016, 17:00, 8989 прочитания

Повредата е във вашия канал

Канализацията в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какво може да те накара да носиш тоалетна чиния през булевард в най-големия августовски пек? Понякога отговорът е Столична община. Протестът на жителите на Драгалевци, един от кварталите с на практика нулева канализация, е оправдан.

Решението на проблема с отходните води, които тук понякога изскачат по улици и детски площадки, изглеждаше възможно заради пълния ремонт на бул. "Черни връх". Но нищо такова няма да се случи.


Драгалевци е заложник на всички класически проблеми с инфраструктурата в София. Колекторът, с който трябва да започне канализирането на Драгалевци, се строи на 500 метра от "Черни връх" от десет години и все още не е готов. За това време там се появиха огромен мол, нов булевард и метро.

Причината е, че некадърно направеният устройствен план е проектиран в някой кабинет, без да отчита факта, че там, където има улици, понякога има частни имоти. Когато става дума за канализация, общината няма пари за отчуждаване и няма да има скоро.

По закон жителите имат два избора - или да се включат в канализацията (такава просто няма), или да имат собствени изгребни ями. Така отпадъчните води трябва да се извозват на определен период от време, но на практика ямите се перфорират и се изливат в почвата или в близките дерета. И мирише.



Ако София иска да се раздели със средновековните практики, и държавата и общината ще трябва да мислят по-гъвкаво. Законите ще трябва да позволят нови и различни решения - защо не например и компостиращи тоалетни. Общината ще трябва да реагира по-бързо и по-гъвкаво, като се съобразява с живия живот на града.

А хората ще трябва да осъзнаят, че общата инфраструктура е важна за всички и изисква някои компромиси. За завършването на ВиК системата на София са нужни 1.6 милиарда лева. Тях ги няма, така че липсата на пари изисква наличие на фантазия. Иначе ще продължи да мирише.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кошмари в ретроградния Меркурий Кошмари в ретроградния Меркурий

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

19 юли 2019, 4688 прочитания

Краят на мечтите за електронно правителство 2 Краят на мечтите за електронно правителство

НАПлийкс

19 юли 2019, 3867 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
А при нас е все така

Договорите за българското председателство

Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

Зденек Турек: Българската икономика получи своя справедлив дял от глобализацията

Банките са готови за Brexit, смята главният изпълнителен директор на европейското звено на Citibank

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков