С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 18 авг 2016, 20:59, 16502 прочитания

Кога х + у = - z

Задача по зададено от Иван Костов условие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Софиянци са обидени и не са съгласни да плащат повече за градски транспорт, въпреки че получиха метро напълно безплатно, финансирано от европейските фондове. Шофьорите в страната пък се чувстват обидени от повишението на винетната такса, която не желаят да плащат, въпреки че с приходите нея ще се поддържат новопостроените магистрали, платени отново с пари от ЕС. Това е българска черта - правиш му добро, а той обиден". Това съждение изказа бившият премиер и бивш лидер на ДСБ Иван Костов в студиото на "Нова телевизия". Ако трябва да го представим като задача по зададеното от него условие, вероятно тя би изглеждала така:

Кога х + у = - z


Защото, ако следваме логиката, излиза, че сборът от един постоянен приход - от пътния данък, винетките, билетите за градския транспорт, потока от синята и зелената зона за паркиране в столицата, солените глоби за всичко, и другия приход - от еврофондовете, с които метрото и магистралите се строят, е равен на такъв минус, че се налага драстично поскъпване на някои от компонентите в първата група. Ще оставим настрана това, че чрез вноската на България гражданите са поели и някаква част от "безплатните" фондове и пак те поемат и нужното съфинансиране по европрограмите - с данъците си.

Т.е. гражданите, наречени от Костов "хора с комунистическо съзнание", си плащат за "направеното им добро", което всъщност е задължение на държавата по т. нар. обществен договор. И всеки, който работи, прави същото в своята област. А ако държавата не може да си събере това, което й е дължимо, вдигането на цените пак няма да реши проблема.

Гражданите впрочем си плащат и горивата - по цени, за които назначените от властта регулатори от години не могат да установят дали са картелни. Плащат за ремонтите и за ремонтите на ремонтите в един континюитет, в който отдавна са изгубили дирята кое какво е.



Всъщност най-точна илюстрация на темата дава решението на Върховният касационен съд от сряда, което окончателно потвърди оправдателната присъда на бившия шеф на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" (сега АПИ) Веселин Георгиев-Батко. В продължение на 7 години той беше подсъдим за това, че поверената му структура беше сключила договори за 120 млн. лв. с фирми на неговите братя. Ако прегледате търговете за пътищата и магистралите за същото време, става ясно и кого виждат в огледалото уж различните власти.

Проблемът не е в поскъпването на билета за столичния транспорт, а в това, което ще покрие - предвид и официално установените корупционни схеми в Центъра за градска мобилност. Или в решения на Столичната община като това за концесията на 16-те автобусни линии например, коментирано като подарък. Проблемът е, че никой не е наясно какво колко струва и защо.

"Значи, като ти вдигнат цената на нещо с 60% - при това без всякакви сметки и анализи за такова решение, ти правят добро. Ако не го приемаш като добро - значи си комунист", заключава форумен коментар. А комунизмът по-скоро трябва да се търси в причините България да е най-бедната държава в ЕС. Една от тях със сигурност е, че гражданите й освен всичко, за което си плащат, надплащат от джоба си и "данък корупция".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Фалшиви фанфари в енергетиката 3 Фалшиви фанфари в енергетиката

След визитата в Туркменистан

16 авг 2019, 3547 прочитания

По релсите на корупцията влаковете са бавни По релсите на корупцията влаковете са бавни

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

16 авг 2019, 2855 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
...И без никакви резки движения

Наближаването на президентските избори

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Буреносните облаци пак се сгъстяват

Растежът на българската икономика леко се забавя до 3.3%, в синхрон с цялостната тенденция в Европа

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА