С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 6 яну 2017, 15:02, 13880 прочитания

Да го кажем ясно: Имаме проблем !

Бюджетът на София за по-чист въздух

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

В София въздухът е мръсен. Надали има две мнения по въпроса. Освен в Изпълнителната агенция по околната среда (която между другото се намира между двете критични точки по измерено замърсяване - Красно село и Павлово). Там продължават да твърдят, че нормата за по-едрите прахови частици от 50 µg/m3 важи за над 35 дни в годината. Т.е. ако стойностите са нагоре примерно 34 дни, проблем няма. Нещо като съвет, че 5 цигари дневно са безопасни.

Но темата най-накрая порасна достатъчно, че да влезе в сутрешните блокове и да принуди общината за пръв път да признае, макар и с половин уста, че този проблем съществува. "Аз започвам всеки ден работата си с тази информация и съм обезпокоена от тези факти", каза кметът Фандъкова. Ние също сме обезпокоени. За разлика от нас обаче, кметът има повече функции от това да се обезпокоява от съществуването на потенциално смъртоносен проблем.


Така че въпросът е какво прави Столичната община по него. Ако съдим по новия бюджет на София, не много. Има малко повече пари за миене на улиците и за любимото от известно време озеленяване (като печалното "освежаване" на градинката пред НДК примерно, глътнало милиони). Няма пари за допълнителни измервателни станции, не са предвидени допълнителни данъци или санкции за замърсителите. Йорданка Фандъкова и нейният заместник по финансите Дончо Барбалов споменаха за безплатен градски транспорт в замърсените дни, но идеята тепърва ще се анализира.

Кметът всъщност отписа почистването на въздуха с обяснението, че е дълъг, труден и скъп процес. И той наистина е такъв. Но ако възможностите на едно столично управление в Европа се изчерпват с това да обвини държавата и гражданите - заради дизеловите автомобили и отоплението на твърдо гориво, то да мислим за други негови варианти.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Не-18 Не-18

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

24 яну 2020, 2092 прочитания

Сблъсъкът за управлението на ВиК 3 Сблъсъкът за управлението на ВиК

Частно или държавно

24 яну 2020, 1096 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
10 години по-късно

България в ЕС

Още от Капитал
Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10