С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 фев 2017, 12:26, 8818 прочитания

Сметки на тъмно

Тунелът "Ечемишка"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За пет дни свършихме повече работа, отколкото за пет години, каза служебният премиер Огнян Герджиков при пускането на тунела "Ечемишка", в който осем дни по-рано паднала лампа уби жена. На пръв поглед Герджиков е прав - лампите в тунела, които през годините са причинявали серия от инциденти, последният от които фатален, бяха сменени с безопасно осветление за по-малко от десет дни. Нещо, което държавата не успя да направи не за пет, а за 12 години (сега служебният премиер удари рамо на БСП, които го въздигнаха на поста).

Цялата операция струваше на бюджета 380 хил. лв. Разход, който на фона на платените по време на тройната коалиция милиони за ремонта на тунела, без да бъде свършена работа и за един лев, изглежда съвсем целесъобразен. Но между другото само след няколко месеца това осветление, за което държавата похарчи тези пари, ще бъде премахнато, защото тунелът ще бъде ремонтиран основно.


Да сметнем. Първо сме платили 2.4 млн. лв. на фирма, която не е свършила нищо. После сме платили на държавна фирма, която е поръчала на частна фирма да ремонтира тунела. За там сметката още не е ясна, но ще излезе близо 20 млн. лв. Междувременно сме платили аварийно 380 хил. лв., без да броим десетките хиляди разходи на частните фирми за времето, в което тунелът и пътят към Северна България беше затворен.

През тези години няколко премиери, няколко министри и няколко шефове на пътната агенция дефилираха пред камерите да съобщават как се грижат за безопасността и какво са направили по въпроса, а също и да обяснят как предшествениците им нищо не са направили. Огнян Герджиков дори използва случая, за да смени ръководството на пътния фонд (а после се оказа, че назначеният е бил подготвен да заеме поста дни преди инцидента). Така излиза, че всички са доволни.

А, освен нормалните хора, които ползват пътищата и си плащат данъците. Но на кого му пука за тях, нали?
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ремонти за пари вместо пари за ремонти Ремонти за пари вместо пари за ремонти

Новият проект за Борисовата градина

21 фев 2020, 446 прочитания

А дали направо да не излезем от ЕС? А дали направо да не излезем от ЕС?

Изказването на Бойко Борисов за еврозоната

21 фев 2020, 534 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Да ти измъкнат опорката

Президентът Доналд Тръмп заяви, че очаква Русия да върне Крим

Още от Капитал
Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10