На 19 август 1858 г., три дни след първите тестове на презокеанската телеграфна линия, New York Times се изказва твърдо срещу новата технология. "Телеграфните новини са изкуствени, внезапни, недостатъчно проучени и прекалено бързи за истината. Пощата от Европа идва за десет дни. Каква нужда има новините да пристигат на парчета на всеки 10 минути?" След изобретяването на телефона същият вестник пророкува създаването на раса от едностранно глухи хора.
Всяка промяна в начина, по който си разменяме информация, предизвиква големи сътресения. Книгите, вестниците, телеграфът, радиото, телевизията, а сега интернет и facebook разбиват модела, по който общуваме, работим и живеем. Всяка нова технология първо идва с надежди, после се появяват страховете и някъде между тях се случват истинските промени.
Паниката от facebook, на която често сме свидетели, е един от признаците, че се случва голяма технологична промяна. Темата на този брой е за facebook, но в нея вместо паника има интересни истории за това как социалната мрежа променя бизнеса, политиката и обществото в България.
Един от големите българските парадокси е, че страната днес се влачи по странен начин в модерността - светът я дърпа напред, докато статуквото тук бута яростно назад. Докато 3.3 млн. българи са редовно във Facebook, БДЖ вече n-та година не може да въведе електронна продажба на билетите си.
Продажбите и маркетингът на все повече български компании минават през социалната мрежа, но големите български партии остават там, където са били преди 20 години, че и по-лошо. По-малко от месец преди изборите достоверните социологически проучвания прогнозират паритет между ГЕРБ и БСП, а в парламента ще им правят компания националистите и Марешки. Това означава, че движението из модерността, меко казано, няма да се случва по-гладко. Следващото управление едва ли ще извади хората, които работят и създават стойност, от страната Бла-бла.
Опасно близо до нейните граници може да се окаже и програмата на столичната община за борба с мръсния въздух в София. В нея има добри намерения, но такива е имало и в предишния подобен документ от 2011 г. От него очевидно резултат няма.
Усещането за страната Бла-бла ще се увеличава през следващите седмици, защото със засилването на предизборната кампания празните ходове на политиците ще стават все по-шумни. Празни обещания, силна конфронтация и скандали ще задават тона на българската политика през следващите дни. Остава надеждата, че усилията на отделните хората ще продължат да компенсират политическата инерция и макар и малко държавата да се отдалечи от безсмислената територия на излишното говорене и имитацията на действия.
В броя ще прочетете още:
- Българските мениджъри са по-големи оптимисти за бъдещето, сравнени със колегите си от региона и света. Защо?
- Как да намалим таксите, които плащаме на банките
- Кои сериали тази година ще заслужават да бъдат гледани
Капитал #беззарядно Седмичният вестник Капитал е версия 3.0 - с нов компактен формат, дизайн и осъвременено съдържание и вече излиза още в петък. Може да го намерите в търговската мрежа на централните сергии за печатни издания, веригите Inmedio, Relay, One minute, Lafka, бензиностанции OMV, Shell, Lukoil, "Еко", "Петрол", "Ромпетрол", магазини "Фантастико", "Билла", "Кауфланд". |

На 19 август 1858 г., три дни след първите тестове на презокеанската телеграфна линия, New York Times се изказва твърдо срещу новата технология. "Телеграфните новини са изкуствени, внезапни, недостатъчно проучени и прекалено бързи за истината. Пощата от Европа идва за десет дни. Каква нужда има новините да пристигат на парчета на всеки 10 минути?" След изобретяването на телефона същият вестник пророкува създаването на раса от едностранно глухи хора.
Всяка промяна в начина, по който си разменяме информация, предизвиква големи сътресения. Книгите, вестниците, телеграфът, радиото, телевизията, а сега интернет и facebook разбиват модела, по който общуваме, работим и живеем. Всяка нова технология първо идва с надежди, после се появяват страховете и някъде между тях се случват истинските промени.
7 коментара
Ако искате да видите материалната реалност на Страната Бла-бла посетете Града Бла-бла-гоевград, където основната мантра на кмета Танас Камбата, известен като малкия Боко Тиквата е, че града Бла-бла нема нужда от инвеститори в реален бизнес, а само от студенти и кръчми, Lafki и санирани панелки, които да задоволяват нуждите им от ядене, пиене и квартири. Навремето в града имаше табела: "Ако искате да видите как се развива социалистическа България, елате в Благоевград" - бай Тошо Живо-Здраво. Това важи 30 години по-късно, с една малка разлика - цигарената фабрика на Булгарбатак ще гласува за Дон Дебелян, а не за бай Тошо. Но магията Бла-бла ще ви люлее поне още 15 години или докато ви дойде акЪла...
За съжаление е така нека взима пример от пловдивчани ! До коментар [#1] от " uiv06356363 ": До коментар [#1] от " uiv06356363 ":
Едно уточнение - БДЖ продава електронно билети вече втора година. Влезте в сайта на БДЖ. Плащането става с банкова карта.
До коментар [#3] от "Ил.Йончев":
Стана ми интересно да тествам електронните билети на БДЖ. Опцията им, например за София - Пловдив, са 2 влака с онлайн опция за закупуване на билет от общо пътуващи по линията 12 .... о_О
Ее, вие се СъСетихте, уе! Малко е подранила тая статия, за 2027-ма е.