Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Въпреки че петролните вериги си разменят информация за цени и продажби и се подканят една друга да се следват; въпреки че статистически е видно как търговците имат идентична търговска политика; въпреки че се появиха конкуренти, които продават по-евтино и даже печелят, може би пък и да няма картел в петролния сектор. Какви ли не чудеса сме виждали.
Но когато действията на Комисията за защита на конкуренцията са идеално синхронизирани с политическия цикъл у нас (хъм, дали пък няма незаконно координиране на действията между политици и регулатор), вече е малко нагло да се говори за съвпадения.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
Честито на гласувалите за победителите!
Е, все пак ви остава удоволствието от злорадстването за отпадането на умните и красивите от парлямента...
Не зареждам в Л.. . Не пазарувам от Л.. . и т.н ...... .
Тъпото е, че дори омазаните в корупционни схеми лъжат сами себе си.
Ти не зареждаш в Л ( аз също) но дори ОМВ купува от Л горива, така, че парите пак отиват към тях. Само, че за разлика от Лукойл, ОМВ плаща данъци всяка година!
Сега, има една подробност — когато българина протестираше срещу високите цени на бензина/дизела отиде на протест с колата а не пеша. Разбирате ли, българина се е вкарал в такава зависимост от колата си, че е нормално продавачите на гориво да не свалят цените. И аз да съм продавач в такъв пазар, и аз няма да сваля цената под тази на конкурента щото купувачите са готови да пазаруват, дори докато протестират срещу високите цени. Така де, що да губя от печалбата, като клиентите ще ми кацнат в магазина? От друга страна, пазара ни все пак е малък за мащабите на ЕС и няма как всички да се бият за нашите пари и да свалят цените, разчитайки на огромни обороти. Дори и Марешки нямаше да свали цените, ако нямаше политически мераци от години насам.
До коментар [#5] от "gost22":
Проблемът с горивата не е, че цените са високи. Щом се купува гориво и колите по улиците не намаляват, значи цените са подходящи.
Проблемът е, че се удря конкуренцията и на търговците на горива не им се налага да намалят цените и да оптимизират разходите си, както правят другите търговците на конкурентния пазар.
А, когато намалят цените на горивата, всички други също ще могат да намалят своите цени и икономиката ще се развива по-бързо и повече...
Кой ще ни защити от разните "комисии за защита"?!...
Май големия проблем е собствеността на складовете под митнически надзор. Оттам възможността за внос и конкуренция се прекъсват. Ясно е че продажниците в държавните институции НЯМА да защитят обществения интерес, а този на Лукойл.
От всички институции ни правят на маймуни, а ние си мислим, че има раздвижване.
Няма начин да се освободим от хватката на руските клещи-газ, нефт, горива...
Да ние честито скритото руско владичество!
До коментар [#5] от "gost22":
Колега, извинявай, но да не би току-що да си паднал от Луната?
Конкуренция на пазара на горива в България НЯМА и това не е защото пазарът е малък. Цените са НАЙ–ВИСОКИ В ЕС преди акциз и данъци и това не е защото българинът кара повече от поляка, австриеца или португалеца.
Просто братушките ни цакат много лошо (както са правели ВИНАГИ всъщност), разбира се, с помощта на местните предатели.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.