Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 26 май 2017, 17:44, 14282 прочитания

Център за градска мътилка

Транспортът в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общинските дружества са черни дупки. Миналата седмица например стана ясно, че малко дъщерно дружество на "Софийски имоти" притежава апартаменти и ги раздава по неясен начин на хора като кандидата за еврокомисар Мария Габриел. Може би всичко в този договор е наред. Но отново остава неприятното усещане, че този, който управлява общината, може да управлява и дружествата, както реши, в полза на интереси, които често нямат общо с публичните.

Вземете например Центъра за градска мобилност (ЦГМ). Той би трябвало да може да се самоиздържа и да печели - в него са доходоносни дейности като паркирането и продажбата на карти и билети. Но нещата не се случват толкова лесно, когато принципал е общината. В случая с ЦГМ тя има основна роля - сключила е договори с оператори, по които дружеството трябва да се разплаща, а финансовите отношения не са добре уредени, и фирмата редовно затъва. И това е само един от проблемите там. (Още четете в темата от броя тук)


Одитът на Сметната палата, който показа дълбочината на проблемите, засега остава по бюрата в общината, без повечето съветници да са го чели или да са взели отношение по него. Очакваме от това дружество да мисли решения на проблеми като паркирането и транспорта, а то не може да се справи дори със собствените си вземания и задължения. ЦГМ е толкова затънало в неразбории и с толкова неясна структура на разходите и приходите, че почти изглежда някой в общината да иска да го държи в такова състояние. А големите проблеми имат съвсем конкретни изражения в ежедневния живот - през 2017 г. в софийския градски транспорт дори няма надписи на английски или указания за чужденците как работи системата за перфориране (вижте повече тук).

А сега помислете за следното. Това дружество предстои да направи обществена поръчка за 88 млн. лв., с които да плати за нова система за таксуване. Ако никой не предприеме нищо за изчистване на съмненията, те само ще се увеличават.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бъдещата енергийна реалност 1 Бъдещата енергийна реалност

Или защо сегашната криза е предпоставка за ускоряване на енергийния преход

24 май 2020, 2532 прочитания

Утре ли е вече?* 1 Утре ли е вече?*

Как пандемията промени Европа, седемте парадокса на COVID-19

22 май 2020, 4549 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
За харченето и инвестирането, или как да станеш милионер за 1 ден

Важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10