С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 26 май 2017, 17:44, 14150 прочитания

Център за градска мътилка

Транспортът в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общинските дружества са черни дупки. Миналата седмица например стана ясно, че малко дъщерно дружество на "Софийски имоти" притежава апартаменти и ги раздава по неясен начин на хора като кандидата за еврокомисар Мария Габриел. Може би всичко в този договор е наред. Но отново остава неприятното усещане, че този, който управлява общината, може да управлява и дружествата, както реши, в полза на интереси, които често нямат общо с публичните.

Вземете например Центъра за градска мобилност (ЦГМ). Той би трябвало да може да се самоиздържа и да печели - в него са доходоносни дейности като паркирането и продажбата на карти и билети. Но нещата не се случват толкова лесно, когато принципал е общината. В случая с ЦГМ тя има основна роля - сключила е договори с оператори, по които дружеството трябва да се разплаща, а финансовите отношения не са добре уредени, и фирмата редовно затъва. И това е само един от проблемите там. (Още четете в темата от броя тук)


Одитът на Сметната палата, който показа дълбочината на проблемите, засега остава по бюрата в общината, без повечето съветници да са го чели или да са взели отношение по него. Очакваме от това дружество да мисли решения на проблеми като паркирането и транспорта, а то не може да се справи дори със собствените си вземания и задължения. ЦГМ е толкова затънало в неразбории и с толкова неясна структура на разходите и приходите, че почти изглежда някой в общината да иска да го държи в такова състояние. А големите проблеми имат съвсем конкретни изражения в ежедневния живот - през 2017 г. в софийския градски транспорт дори няма надписи на английски или указания за чужденците как работи системата за перфориране (вижте повече тук).

А сега помислете за следното. Това дружество предстои да направи обществена поръчка за 88 млн. лв., с които да плати за нова система за таксуване. Ако никой не предприеме нищо за изчистване на съмненията, те само ще се увеличават.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лозан Панов: Призовавам съдиите да поемат отговорността си без страх! 3 Лозан Панов: Призовавам съдиите да поемат отговорността си без страх!

Обръщение от председателя на Върховния касационен съд по повод случая "Джок Полфрийман"

14 окт 2019, 2566 прочитания

Те наистина взимат децата ни 26 Те наистина взимат децата ни

Норвежката истерия

11 окт 2019, 32595 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
За харченето и инвестирането, или как да станеш милионер за 1 ден

Важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10