С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 26 май 2017, 17:44, 14228 прочитания

Център за градска мътилка

Транспортът в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общинските дружества са черни дупки. Миналата седмица например стана ясно, че малко дъщерно дружество на "Софийски имоти" притежава апартаменти и ги раздава по неясен начин на хора като кандидата за еврокомисар Мария Габриел. Може би всичко в този договор е наред. Но отново остава неприятното усещане, че този, който управлява общината, може да управлява и дружествата, както реши, в полза на интереси, които често нямат общо с публичните.

Вземете например Центъра за градска мобилност (ЦГМ). Той би трябвало да може да се самоиздържа и да печели - в него са доходоносни дейности като паркирането и продажбата на карти и билети. Но нещата не се случват толкова лесно, когато принципал е общината. В случая с ЦГМ тя има основна роля - сключила е договори с оператори, по които дружеството трябва да се разплаща, а финансовите отношения не са добре уредени, и фирмата редовно затъва. И това е само един от проблемите там. (Още четете в темата от броя тук)


Одитът на Сметната палата, който показа дълбочината на проблемите, засега остава по бюрата в общината, без повечето съветници да са го чели или да са взели отношение по него. Очакваме от това дружество да мисли решения на проблеми като паркирането и транспорта, а то не може да се справи дори със собствените си вземания и задължения. ЦГМ е толкова затънало в неразбории и с толкова неясна структура на разходите и приходите, че почти изглежда някой в общината да иска да го държи в такова състояние. А големите проблеми имат съвсем конкретни изражения в ежедневния живот - през 2017 г. в софийския градски транспорт дори няма надписи на английски или указания за чужденците как работи системата за перфориране (вижте повече тук).

А сега помислете за следното. Това дружество предстои да направи обществена поръчка за 88 млн. лв., с които да плати за нова система за таксуване. Ако никой не предприеме нищо за изчистване на съмненията, те само ще се увеличават.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мнения Daily - Новата наказателна концепция е проява на смелост 1 Мнения Daily - Новата наказателна концепция е проява на смелост

И още: Призракът на страха от еврото не изчезва; Ровенето в приватизацията е търсене на изкупителни жертви

17 фев 2020, 722 прочитания

А следващата епидемия? А следващата епидемия?

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

14 фев 2020, 2596 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
За харченето и инвестирането, или как да станеш милионер за 1 ден

Важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Още от Капитал
Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10