Какво се пазарува най-често онлайн, колко печелят българските банки...

... и още няколко полезни и интересни факта от новия брой на "Капитал"

   ©  Капитал
   ©  Капитал

№1

В България най-много онлайн се пазаруват дрехи и обувки

Общият обем на интернет търговията за миналата година в България е 470 млн. лв. и през последните години тя расте много стабилно. Нещо повече - по всичко личи, че пътят нагоре ще продължи. Само 11% от българите пазаруват онлайн, при средно за Европейския съюз 45%. Най-много в .bg интернета се пазаруват дрехи и обувки, следвани от резервации за хотели и самолетни билети, както и технологични продукти. В основната тема от новия брой на "Капитал" се разглеждат всички причини да се стигне до тук, последствията за различни бизнеси, както и какво мислят основните играчи в българската онлайн икономика.

№2

Европейската икономика тръгва уверено нагоре

Бяхме отвикнали, но ето една наистина добра новина от Европа. През последните месеци европейската икономика отбеляза поредица от рекорди - от потребителските настроения до производството и безработицата. За пръв път от 2007 г. всички 28 страни в съюза растат едновременно. Положителните тенденции показват дългоочакваното възстановяване от кризата, започнала през 2008 г., макар че в дългосрочен план има още много предизвикателства.

№3

660 млн. лв. е печалбата на българските банки за първата половина на 2017 г.

Това се случва въпреки спадащите лихви и се дължи основно на спада в обезценките след ударното прочистване миналата година. Разходите за банките обаче може да започнат отново да растат догодина заради нови регулации. Въпреки че няма сериозни размествания, тенденциите и при кредитите, и при депозитите показват промяна в стратегиите и апетита за риск. В новия брой на "Капитал" може да видите разбираем анализ на причините за тези резултати, подробни данни по банки, както и прогноза за най-вероятната им стратегия през следващите шест месеца

№4

Google ще помага за търсенето и намирането на работа

Един от новите продукти на глобалната компания се насочва към HR пазара. Компанията предлага решение, за което твърди, че ще съкрати процеса по намиране на хора за вакантните позиции, както и разходите по наемането им. За това в "Капитал" разказва Богомил Балкански, вицепрезидент в Google, който е част от екипа, разработил Hire, както се казва новата услуга.

Още от Капитал

КапиталНО

КапиталНО

За магистралите и хората

За магистралите и хората