Това променя всичко
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Това променя всичко

Това променя всичко

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

9864 прочитания

© Капитал


Окей, договорът между България и Македония или борбата с корупцията са важни теми. (И може да прочетете текстове за тях тук и тук).

Освен тях обаче извън политиката и държавното управление, текат процеси, които неумолимо променят живота и работата ни. Дигиталната трансформация в потребителските навици на хората, заедно с новите възможности на технологиите препрограмират основите на почти всички бизнес модели. Водещата тема в този брой на "Капитал" е какво се случва с онлайн търговията в България. Постепенно, но категорично, през последните години интернет ритейлът достига оборот 470 млн. лв. през 2016 г. Засега това се усеща най-много от търговците на дрехи и технологични продукти, както и от инвеститорите в туризма. Хората в България в момента пазаруват онлайн най-често облекла и джаджи, както и резервации за почивка. Това вече променя много сериозно тези бизнеси - отваря нови възможности пред нови играчи и заплашва сериозно старите, които не могат да се ориентират за новите предпочитания на хората. И това е само началото.

В България онлайн пазаруват осем процента от потребителите при средно за ЕС 45% (само във Великобритания например са 78%). Това показва, че истинската революция в пазаруването тук тепърва започва и който не е готов за нея, ще бъде сменен от по-адаптивните.

Ефектите от дигиталната трансформация далеч не са само в търговията на дребно. Няколко други текста в "Капитал" разказват за промените в различни области. Такава е историята за тримата българи, които създават технологична платформа за събиране на резултатите от различни клинични проучвания. FindMeCure в момента е събрал финансиране от 400 хил. долара от български и британски venture фонд. (Вижте я тук)

Търсенето и наемането на работа е поредният сектор, в който Google ще се опитат да направят революция (вижте тук). Компанията ще се опита да намали разходите и времето за наемане на нови служители.

От интервюто с продуктовия мениджър на една от най-големите технологични компании в България - Progress (бившата "Телерик") може да научите коя българска компания вече успешно използва създадената от тях платформа за изработка на чат ботове с изкуствен интелект.

Добър пример за ефектите от дигиталната трансформация дава и стартъпът HotelFlex. Той предлага решение как да се наемат хотелски стаи на час и така да се плаща по-малко, ако си пристигнал някъде вечерта, а заминаваш рано на следващата сутрин.

Накратко, светът - начинът, по който харчим парите си, работим и управляваме инвестициите си, вече се променя с 200 км/ч. И този брой на "Капитал" е един от начините да не виждате размазано какво става покрай вас.

Още в броя:

Икономиката в Европа расте по невиждан начин от 2007 г. насам. За първи път от тогава има ръст във всичките й членки, безработицата пада, а индексите сочат възстановено доверие.

Къде да се скрием от лятната жега? Няколко конкретни идеи за бягство далече от неприятната комбинация между силно слънце и градски пейзаж.

Окей, договорът между България и Македония или борбата с корупцията са важни теми. (И може да прочетете текстове за тях тук и тук).

Освен тях обаче извън политиката и държавното управление, текат процеси, които неумолимо променят живота и работата ни. Дигиталната трансформация в потребителските навици на хората, заедно с новите възможности на технологиите препрограмират основите на почти всички бизнес модели. Водещата тема в този брой на "Капитал" е какво се случва с онлайн търговията в България. Постепенно, но категорично, през последните години интернет ритейлът достига оборот 470 млн. лв. през 2016 г. Засега това се усеща най-много от търговците на дрехи и технологични продукти, както и от инвеститорите в туризма. Хората в България в момента пазаруват онлайн най-често облекла и джаджи, както и резервации за почивка. Това вече променя много сериозно тези бизнеси - отваря нови възможности пред нови играчи и заплашва сериозно старите, които не могат да се ориентират за новите предпочитания на хората. И това е само началото.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Кръчмарски COVID правила

Кръчмарски COVID правила

Дръжте се здраво

Дръжте се здраво

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK