Окей, договорът между България и Македония или борбата с корупцията са важни теми. (И може да прочетете текстове за тях тук и тук).
Освен тях обаче извън политиката и държавното управление, текат процеси, които неумолимо променят живота и работата ни. Дигиталната трансформация в потребителските навици на хората, заедно с новите възможности на технологиите препрограмират основите на почти всички бизнес модели. Водещата тема в този брой на "Капитал" е какво се случва с онлайн търговията в България. Постепенно, но категорично, през последните години интернет ритейлът достига оборот 470 млн. лв. през 2016 г. Засега това се усеща най-много от търговците на дрехи и технологични продукти, както и от инвеститорите в туризма. Хората в България в момента пазаруват онлайн най-често облекла и джаджи, както и резервации за почивка. Това вече променя много сериозно тези бизнеси - отваря нови възможности пред нови играчи и заплашва сериозно старите, които не могат да се ориентират за новите предпочитания на хората. И това е само началото.
В България онлайн пазаруват осем процента от потребителите при средно за ЕС 45% (само във Великобритания например са 78%). Това показва, че истинската революция в пазаруването тук тепърва започва и който не е готов за нея, ще бъде сменен от по-адаптивните.
Ефектите от дигиталната трансформация далеч не са само в търговията на дребно. Няколко други текста в "Капитал" разказват за промените в различни области. Такава е историята за тримата българи, които създават технологична платформа за събиране на резултатите от различни клинични проучвания. FindMeCure в момента е събрал финансиране от 400 хил. долара от български и британски venture фонд. (Вижте я тук)
Търсенето и наемането на работа е поредният сектор, в който Google ще се опитат да направят революция (вижте тук). Компанията ще се опита да намали разходите и времето за наемане на нови служители.
От интервюто с продуктовия мениджър на една от най-големите технологични компании в България - Progress (бившата "Телерик") може да научите коя българска компания вече успешно използва създадената от тях платформа за изработка на чат ботове с изкуствен интелект.
Добър пример за ефектите от дигиталната трансформация дава и стартъпът HotelFlex. Той предлага решение как да се наемат хотелски стаи на час и така да се плаща по-малко, ако си пристигнал някъде вечерта, а заминаваш рано на следващата сутрин.
Накратко, светът - начинът, по който харчим парите си, работим и управляваме инвестициите си, вече се променя с 200 км/ч. И този брой на "Капитал" е един от начините да не виждате размазано какво става покрай вас.
Още в броя:
Икономиката в Европа расте по невиждан начин от 2007 г. насам. За първи път от тогава има ръст във всичките й членки, безработицата пада, а индексите сочат възстановено доверие.
Къде да се скрием от лятната жега? Няколко конкретни идеи за бягство далече от неприятната комбинация между силно слънце и градски пейзаж.
Окей, договорът между България и Македония или борбата с корупцията са важни теми. (И може да прочетете текстове за тях тук и тук).
Освен тях обаче извън политиката и държавното управление, текат процеси, които неумолимо променят живота и работата ни. Дигиталната трансформация в потребителските навици на хората, заедно с новите възможности на технологиите препрограмират основите на почти всички бизнес модели. Водещата тема в този брой на "Капитал" е какво се случва с онлайн търговията в България. Постепенно, но категорично, през последните години интернет ритейлът достига оборот 470 млн. лв. през 2016 г. Засега това се усеща най-много от търговците на дрехи и технологични продукти, както и от инвеститорите в туризма. Хората в България в момента пазаруват онлайн най-често облекла и джаджи, както и резервации за почивка. Това вече променя много сериозно тези бизнеси - отваря нови възможности пред нови играчи и заплашва сериозно старите, които не могат да се ориентират за новите предпочитания на хората. И това е само началото.
0 коментара