Четири от интересните истории в новия брой на "Капитал"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Четири от интересните истории в новия брой на "Капитал"

Четири от интересните истории в новия брой на "Капитал"

Какво ще променят германските избори в България, как Свиленград стана хазартен град и още няколко от любопитните текстове тази седмица

6007 прочитания

© Капитал


№1

Ангела Меркел ще бъде канцлер за 4-ти път и това има значение за България

Тази неделя в Германия има парламентарни избори и по всичко личи, че те отново ще бъдат спечелени от партията на Ангела Меркел, а тя ще получи четвърти мандат да управлява Германия. Това е добра новина, защото Европа има нужда от предвидимост, а не от поредната доза популизъм и хаос. И всъщност Меркел ще получи не само властта в Германия, но и доста голям контрол върху бъдещето на Европейския съюз. Темата от корицата в новия брой на "Капитал" разказва какво ще се случи с ЕС след германските избори и как това засяга България. Ефектите, съвсем накратко, ще се усетят през новите (и по-малки) еврофондове и пооткрехнатата врата към еврозоната.

№2

Свиленград се превърна в хазартен град

Доскоро познат като града на митниците, Свиленград постепенно смени бизнес модела си и се превръща в хазартен център. Хазартната индустрия с нейните шест казина и 14 игрални зали е най-големият работодател в града и влияе на развитието и на други сектори от местната икономика. Основната причина за това е близостта до границата и клиентите на тези заведения са предимно от Турция и по-малко от Гърция. Този бум дърпа и други сектори от местната икономика. С идването на повече хора расте и търсенето на жилища, което пък повишава и цените на наемите, като в момента те са съизмерими с тези в центъра на Пловдив. Липсата на достатъчно жилища прави градът по-привлекателен за инвестиции в недвижими имоти. Единственият проблем е, че успехът на този модел зависи от икономическата ситуация в Турция, което създава рискове.

№3

Две български компании вече получиха пари по плана "Юнкер"

Първи корпоративен голям заем по плана получава производителят на слънчогледово масло "Олива". Със своите 545 млн. лв. приходи за миналата година компанията е най-голямата в сектор "Храни" в страната. Сегашното финансиране от 31 млн. евро ще е за третия завод на дружеството - в близкия до Варна Белослав. Втората компания е българският клон на германската софтуерна фирма Software AG, която е получила 100 млн. евро. Все още се разглежда и проектът за нов завод на "Биовет", където заемът от ЕИБ е от порядъка на 100 млн. евро.

№4

Какво е да минеш по един от най-опасните планински проходи в света

Грузия не е особено далеч от България, но там се намира един изолиран планински район, в който времето се движи по различен начин. С 52 села, разположени на повече от 2000 метра надморска височина, областта Тушети се свързва чрез път със съседната област Кахети, а оттам и с цяла Грузия, едва през началото на 70-те. Абано, най-високият проходим с автомобил планински проход в Кавказ, се простира на 72 километра, изпълнени с резки завои и красиви гледки. В новия броя на "Капитал" може да прочетете интересен репортаж от преминаването през него.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK