Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
9 27 окт 2017, 8:41, 6680 прочитания

Алеята на лицемерието

София, колите и колелата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Велоалеята на раздора

Новото трасе за велосипедисти на ул."Раковски" раздели преминаващите през центъра на града на две

26 окт 2017

Градският транспорт в Бургас може да поскъпне с 30%

Според ръководството на "Бургасбус" разходите на дружеството са нараснали значително, а цената на билета е същата от 2010 г. насам

16 окт 2017

София одобри план за градски зарядни станции за електромобили

Засега е ясно къде ще бъдат поставени устройствата, но не и как ще бъдат финансирани и стопанисвани

19 сеп 2017
Eдин от основните принципи на икономиката е, че хората реагират на стимули. Представете си, че живеете в град, в който е изключително евтино и лесно да притежаваш и използваш автомобил. Може да го паркирате навсякъде, по всяко време, без страх от санкция. Можете да минавате на преглед винаги, независимо дали сте го ремонтирали, защото системата за прегледи е корумпирана. Можете да карате изключително стар или дизелов автомобил без филтър, защото плащате много нисък данък, независимо че замърсявате непропорционално. Можете да шофирате в бус-лентите напълно безгрижно, защото полицията не глобява за това.

Икономическата логика сочи, че това ще доведе до един, два, дори три автомобила на семейство, защото при такива условия удобството на личния автомобил е несравнимо с това на градския транспорт. Това пък означава още по-неудобни тротоари за ходене, още по-големи задръствания, още по-тежки условия за пешеходци и колоездачи, нужда от още повече булеварди и съответно от още повече автомобили.

София е този град. Тя има животозастрашаваща криза с автомобилите. Артериите на града са пълни и всяко затлачване може да предизвика инфаркт. Точно това се случи с новата велоалея по "Раковски". Минимална по своя обем (говорим за около 800 метра), тя предизвика огромно възмущение. Причината не е просто, че велоалеята задръства, затруднява делниците на живеещите и дребния бизнес или че не беше обяснена добре (въпреки че и четирите са верни). Причината е, че хората видяха в това лицемерие: един град, който с всичките си политики ги подтиква да купуват автомобили, изведнъж им сервира къса "чиста от коли" алея.

Ако София иска да стане по-чиста, по-приветлива за хора и да подтикне повече жители да ходят пеш или да карат колело, тогава, моля, нека нейният кмет Йорданка Фандъкова или мнозинството в общинския съвет да излезе и обясни как ще постигне това - какви промени ще направи в политиките и устройството на града и каква помощ от държавата й трябва, за да го постигне. И нека обясни как това ще се случи на всички нива, не просто с 800 метра в центъра.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Да се измием, че ще идват гости 3 Да се измием, че ще идват гости

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

12 яну 2018, 4530 прочитания

Колко момента спряха дъха ви 4 Колко момента спряха дъха ви

Тази седмица в София

12 яну 2018, 2357 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Йо-хо-хо и още 20 млрд. лева в гьола

Идеите за рестарт на АЕЦ "Белене"

Голямото прочистване на ОББ

Банката избра EOS Matrix за купувач на рекордния портфейл за 460 млн. лв. необслужвани потребителски заеми

Витоша: Затворената планина

Ако Столична община наистина иска да защити интересите на гражданите, пътят е лесен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Селекция: Smoothie Operator

Ударна доза витамини, минерали, фитонютриенти и ензими, нужните ни вещества за цял ден, могат да се поберат в една чаша

Волна програма

За това колко е важно да намираш удовлетворение и извън работата

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Telenor продава българския си оператор на американски фонд

Емисия

DAILY @7AM // 19.01.2018 Прочетете