С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 3 ное 2017, 14:38, 5679 прочитания

Храната, водата и ГЕРБ

Нов закон

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Спорни законодателни идеи за минералните води може да отпаднат

Възможно е да се въведат ограничения за реклама на "лечебни" храни

13 дек 2017

За какво е сблъсъкът на пазара на вода

Има две коренно различни позиции как предложените промени в Закона за храните ще се отразят на бутилиращия бизнес

19 ное 2017

Закон опитва да пренареди пазара на води

Текстовете премахват сегашните брандове и задължават бутилиращите изворна вода да прекръстят продукта на името на находището

29 окт 2017

Китайският път на Момчиловци

От седем години държавната Bright Dairy произвежда в Шанхай кисело мляко Momchilovtsi, като продажбите вече са за 100 млн. долара годишно

23 сеп 2017
Държавата след много месеци писане създаде изцяло нов Закон за храните. Той е най-общо същият, т.е. след приемането му няма да има качествена промяна в знанието и сигурността какво ядем. Затова пък над 110 хил. компании - производители и търговци, ще бъдат застигнати от още бюрокрация.

Ключовите промени са две. Първата е направо смазване на идеята за онлайн търговия с храна. Ако на компания й хрумне да се занимава с този бумтящ по цял свят бизнес, ще трябва да се регистрира в агенцията по храните, като даде данни за производители и търговците, с които работи, транспортните средства, които ползва за превоза на стоки, и енгиматичен "план за проследимост на стоката".

Сега си представете, че това е платформа за доставка на храни по домовете, и всеки ден някой ресторант отваря или затваря. Е, явно ще трябва отделен служител за работа с агенцията. А какво става, ако разкарва продуктите с колелета? Ако пък няма да има нужда от постоянен ъпдейт, защо въобще се събира тази информация при регистрацията?


Втората порция солидна бюрокрация засяга транспорта на тестени и захарни изделия. Те ще могат да се движат само в предварително регистрирани камиони и минибусове, облепени с новоизмислен стикер. Това вероятно се прави под предлог за безопасност на храната, но как този стикер ще гарантира подобно нещо не е ясно.

Освен храните управляващите решават с новия закон да разбъркат и водите. Вече за трети път с извънредно законодателство се прави опит да се пренареди пазарът и/или да се удари конкретен производител. Новата версия казва, че бутилиращите компании се задължават да прекръстят продукта на името на находището.



Така изворната вода "Девин" например трябва да вземе името на конкурента си "Балдаран". Освен че е объркващо за потребителите, промяната се мери и в пари. Инвестираното дотук в маркетинг трябва да се забрави, а от налагането на новия ще се ползва и конкурентът.

Накратко, блатото "Закон за храните" може спокойно да се казва "Бизнес среда ГЕРБ 3".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борисов се клати, но не пада 2 Борисов се клати, но не пада

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

19 окт 2018, 1703 прочитания

Когато евтиното е жестоко 1 Когато евтиното е жестоко

Предложенията за промени в здравните закони

19 окт 2018, 855 прочитания

24 часа 7 дни

19 окт 2018, 5492 прочитания

19 окт 2018, 3615 прочитания

19 окт 2018, 3443 прочитания

19 окт 2018, 3317 прочитания

19 окт 2018, 3158 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Когато фактите умрат

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

За какво даряват компаниите

През последните 5 години корпоративното дарителство е в низходящ тренд, сочи доклад на Българския дарителски форум

Запали една високотехнологична

Електронните цигари Juul се оценяват на 15 млрд. долара и стават все по-популярни сред тийнейджърите в САЩ

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Албания - балканска приказка

Красота и изненада отвъд клишетата на 600 км от София

Колко е важно да бъдеш самотен

Британският писател Иън Макюън за спорните диагнози на настоящето

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Как "Джи Пи груп" стана най-големият строител

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.10.2018 Прочетете