Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
6 15 дек 2017, 11:48, 4707 прочитания

София ще се бори с мръсния въздух

Една добра и една лоша новина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Четири нюанса сиво: София пак бе затисната от мръсен въздух

Няколко дни нивата на опасните фини прахови частици в столицата бяха в пъти над нормата

9 яну 2018

Протестите срещу мръсния въздух може да се превърнат в протести срещу гетата в София

За вторник са планирани демонстрации в пет софийски квартала

18 дек 2017

Мерки за справяне с мръсния въздух, или въздух под налягане

Столичната община показа аварийния си план при замърсяване с фини прахови частици, който едва ли ще има ефект

12 дек 2017

Идва ли прО2мяна

Огромната част от праха в София идва от битовото отопление и автомобилния трафик, но засега не се предлагат радикални мерки срещу двата проблема

3 мар 2017

Столичната община ускорява работата по мерките срещу мръсния въздух

Предложенията включват безплатен градски транспорт и ограничаване на движението в някои зони на града в дни с лошо качество на въздуха

8 фев 2017

7 решения срещу прашния въздух

Какви мерки трябва да се вземат, за да дишаме по-спокойно

16 дек 2016
Тази седмица софийската градска управа отбеляза малък триумф в борбата срещу мръсния въздух като най-накрая показа авариен план за действие в дните, когато нивата на фини прахови частици (ФПЧ) превишават здравословните норми. Документът е чудесна новина за софиянци, но съдържа и няколко не толкова добри новини.

Положителният прочит е, че институциите най-накрая признаха прашния проблем на града. Кризата се вижда ясно в зимната атмосфера над София от години, но досега винаги е имало само частични данни и половинчати изказвания на градската управа. Тази година, след като Европейската комисия осъди държавата, а граждани съдят общината и министъраът на екологията Нено Димов и зам.-кметът по околната среда Йоана Христова признаха проблема.

Не толкова добрата новина е, че данните все още са непълни и Столична община отказва да ги даде на граждани и неправителствени организации в суров вид, който може лесно да бъде обработен и анализиран.

Добра новина от новата програма е и че общината ще иска промени в законите, които да й помогнат в битката със замърсяването, като задължителни стикери за екологичния клас на автомобилите. След това по-старите автомобили ще могат да бъдат спирани от движение в центъра на града. Лошата новина е, че усилието е насочено в погрешна посока. Мръсният въздух не е само в центъра, а най-голям замърсител са печките на дърва и въглища. Затова е доста по-важно хората да получат стимули за отопление по друг начин и това ще има много по-голям ефект.

Друг хубав знак е, че общината вече споменава финансови стимули за справяне с трафика като увеличаване на цената на паркирането в синя зона и намаляване на цената на билета за градски транспорт. Мерките обаче са насочени към опашката, а не към корена на проблема. Замърсяващите коли трябва да се санкционират още с данъка, а не след като излязат на улицата. Използването на градски транспорт пък трябва да се поощрява с по-добра мрежа, повече превозни средства и удължено работно време, за да е реална алтернатива на автомобила, а не с 60 стотинки отстъпка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Едно на мен, две на мен, три на мен 1 Едно на мен, две на мен, три на мен

19 яну 2018, 4767 прочитания

Министерство на околната вреда 1 Министерство на околната вреда

Гражданите и МОСВ

19 яну 2018, 2593 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Много поздрави от миналото

Градоустройството на София

Facebook приключи с качествената журналистика. Примирете се

Собствениците на медии трябва да спрат да хленчат и да продължат напред

Точка на рециклиране

Европейската комисия представи амбициозни планове да ограничи използването на пластмаси

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Истории от двете Америки

Досега неизлизали на български разкази на Труман Капоти и Кларис Лиспектор

Ново място: Ibeco

Ibeco е шоурум, посветен на кафето, чая и виното

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, "Биомашиностроене" ще удвои производството си с инвестиция за 10 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 22.01.2018 Прочетете