С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 12 яну 2018, 13:06, 4629 прочитания

Колко момента спряха дъха ви

Тази седмица в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Накъде върви София: По песимистичния сценарий

Засилват се пасивността и незаинтересоваността на жителите към града

19 яну 2018

Четири нюанса сиво: София пак бе затисната от мръсен въздух

Няколко дни нивата на опасните фини прахови частици в столицата бяха в пъти над нормата

9 яну 2018

Гетоизацията на замогващия се град. И общият въздух

Този въздух, особено през зимата, е много, много мръсен. И трови всички наред

19 дек 2017
"Животът не се измерва по броя вдишвания, а по моментите, които спират дъха ни. Столична община." Тази шега за пореден път имаше съвсем реални, прашни и мръсни измерения в София през последната седмица, когато градът потъна под дебел и опасен за здравето смог.

По официални данни някои райони се давеха в тройно и четворно завишени количества прах, а според изградената с граждански ентусиазъм паралелна система за мониторинг замърсяването превиши нормите десетократно. Въпреки че поредна зима сензорите мигат в яркочервено, въздухът в София няма да стане осезаемо по-прозрачен в зимните месеци и на следващите години.

Капанът на този проблем щракна и за общината. Системите за събиране на данни не работят добре, кметът Фандъкова посочва една след друга разнообразни причини за запрашаването - автомобилите, печките на дърва или климатичните особености на града, но "извънредните" решения се свеждат до неща, които трябва да са регулярни задължения като метенето и миенето на улиците и събиране на стари гуми. Без реален и адекватен план за действие в критично замърсени дни едва ли "зеленият" билет за градски транспорт на предишната цена от 1 лв. ще постигне решителен резултат.

Подобряването на въздуха в София ще изисква творчески подход, какъвто администрацията на града очевидно не е готова да приложи. След подценяването на проблема години наред, включително с градоустройствените решения, задачата стана още по-трудна.

За сметка на това гражданите демонстрират нарастваща воля да се борят за правото си да дишат - краудсорсингът започна с инсталирането на сензори, общността се гневи и настоява за решения отвъд микронивото на маските. Представата за излязло извън социалните мрежи недоволство на жителите може да накара някого да си спомни защо качеството на атмосферния въздух е обявено за приоритет не само в програмата на общината, но и на правителството.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

А това чухте ли го? 1 А това чухте ли го?

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

20 юли 2018, 1324 прочитания

Непосилната лекота на корупцията 2 Непосилната лекота на корупцията

Приватизационна амнистия

20 юли 2018, 1600 прочитания

24 часа 7 дни

20 юли 2018, 3676 прочитания

20 юли 2018, 3367 прочитания

20 юли 2018, 3256 прочитания

20 юли 2018, 2684 прочитания

20 юли 2018, 2212 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Да се измием, че ще идват гости

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

През чумавото

Най-важните въпроси около първите за Европа случаи на рядкото заболяване по дребните преживни животни в България ще останат без отговор

Да превърнеш детската страст в кариера

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars, пред "Капитал"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Ново място: "Хралупата"

През последните месеци "Хралупата" стана едно от основните места за българската литературна сцена

20 въпроса: Емилиян Гацов-Елби

Музиката му се ражда от неговата философска и медитативна чувствителност

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Колко ще е дълъг пътят към еврото?

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 20.07.2018 Прочетете