40 милиона души не харесват това

И още няколко теми от новия брой на "Капитал"

Когато преди два месеца Джордж Сорос каза в Давос, че Facebook и Google са "напаст за обществото", "спирачка на иновациите" и че "дните им са преброени", първоначалната реакция на хората, които не следят отблизо политиката и технологиите, беше скептична. На пръв поглед изглеждаше, че миналото се бори с бъдещето. След събитията от последните дни - скандалите около Cambridge Analytica и злоупотребата с данните от Facebook на десетки милиони хора, сега вече изглежда, че по-скоро Сорос е бил прав. Следващите месеци, а вероятно и години ще бъдат трудни за гигантските технологични компании. (Вижте коментар тук и описание на историята тук.)

За България сюжетът как социалните мрежи променят обществото и политиката изглежда далечен - като за "първия свят". Ако за него се търси някакво решение, то е на лично ниво. Тези хора, които разбират какъв е проблемът, започват да внимават повече за това каква информация (aко изобщо) споделят във Facebook и колко време прекарват в социалните мрежи. За добро или лошо големите проблеми в България са нискотехнологични, като например разпадащата се система от язовири.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове